<b>A linguagem visual na educação especial</b>
Abstract
Neste texto apresentam-se algumas contribuições que a linguagem visual traz à educação especial, pesquisando nos autores que subsidiam o estudo. As características desta investigação visam compreender a importância do fazer artístico, sugerir os modos mais adequados de organizar o espaço e os materiais, descrever a oficina como metodologia pedagógica e exemplificar com alguns casos as múltiplas possibilidades com que o educador especial pode se deparar no seu fazer profissional.
Palavras-chave: Linguagem Visual. Educação Especial. Oficina.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).