The use of a virtual platform aiming to help students during social distancing period
DOI:
https://doi.org/10.5902/2448190467957Abstract
Due to the need for social distancing caused by the COVID-19 pandemic, education suffered a rupture in traditional patterns of student and teacher meetings in classrooms, which consequently led to a fraternal distancing between individuals. Such concerns were taken into account by Grupo PET Computação which, as a solution, conceived a platform capable of sustaining the link created by remote classroom teaching. To achieve this goal, the Discord Application was chosen, which with its various tools and friendly interface has become a virtual space for study and interaction for students and professors.
Downloads
References
Agência Brasil. Organização Mundial da Saúde declara pandemia de coronavírus. Agência Brasil, Brasília, 11 mar. 2020. Notícias. Disponível em:
<https://agenciabrasil.ebc.com.br/geral/noticia/2020-03/organizacao-mundial-da-sau de-declara-pandemia-de-coronavirus> Acessado em 20 set. 2021.
M. Vladoiu and Z. Constantinescu, "Learning During COVID-19 Pandemic: Online Education Community, Based on Discord," 2020 19th RoEduNet Conference: Networking in Education and Research (RoEduNet), 2020, pp. 1-6, doi: 10.1109/RoEduNet51892.2020.9324863.
Joyce, Randall; Sahawneh, Faris; and Dixon, Brandon, "Utilizing Discord to Create a Learning Space for Cybersecurity Courses" (2021). Pedagogicon Poster Gallery. 8. <https://encompass.eku.edu/pedagogicon_postergallery/8>
Discord Safety. O que é o Discord?. Discord. Disponível em: <https://discord.com/safety/360044149331-O-que-e-o-Discord> Acessado em 19 set. 2021.
MEDEIROS, Alex Sandro Peixoto. Multimodalidade Textual: um avanço sociolinguístico no processo comunicativo digital com o uso de emojis, gifs e figurinhas. Brasil Escola. Disponível em: <https://monografias.brasilescola.uol.com.br/educacao/multimodalidade-textual-um- avanco-sociolinguistico-no-processo-comunicativo-digital-com-o-uso-de-emojis-gifs -e-figurinhas.htm#indice_9> Acessado em 19 set. 2021.
UFPEL(a). CRA reforça que calendário acadêmico está suspenso. Portal UFPel, Pelotas, 2 abr. 2020. Notícias. Disponível em: <https://ccs2.ufpel.edu.br/wp/2020/04/02/cra-reforca-que-calendario-academico-esta -suspenso/> Acessado em 20 set. 2021.
UFPEL(b). Cocepe aprova calendário alternativo. Portal UFPel, Pelotas, 22 maio. 2020. Notícias. Disponível em: <https://ccs2.ufpel.edu.br/wp/2020/05/22/cocepe-aprova-calendario-alternativo-ativi dades-iniciam-em-22-6/> Acessado em 20 set. 2021.
UFPEL(c). Reitor da UFPel realiza vídeo ao vivo para falar sobre o coronavírus. Portal UFPel, Pelotas, 16 mar. 2020. Notícias. Disponível em: <https://ccs2.ufpel.edu.br/wp/2020/03/16/reitor-da-ufpel-realiza-video-ao-vivo-para-f alar-sobre-coronavirus/> Acessado em 20 set. 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da revista ComInG.
Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
A carta de direitos autorais deve ser enviada para o e-mail coming@inf.ufsm.br
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.
ENGLISH
Manuscripts accepted and published are the property of the journal ComInG.
The originals must be accompanied by documentation of copyright transfer containing the signature of the authors.
You may not submit full or partial manuscript to another journal. The responsibility of the article's content is exclusive of the authors.
You may not translating into another language without the written permission of the Editor after consultation with the Editorial Board.