Tecnologia de Comunicação e construção do currículo
DOI:
https://doi.org/10.5902/2175497790230Keywords:
Course modules, Social Communication teaching technologiesAbstract
A study case about the modeule changes occurred at the Instituto de Educação Superior de Brasília, IESB, inthe Institucional Communication, Journalism and Advertising courses has been reported. The aim is to demonstrate technology influence on those courses. Finally, it is analysed the impact of technology on the course modules reform and on the staff work.
Downloads
References
BAUMGARTEN, Maíra (org.). A era do conhecimento: Matrix ou Agora?. Porto Alegre/ Brasília: Ed. Universidade (UFRGS) Ed. UnB, 2001.
GREENSPAN, Stanley I. A evolução da mente: as origens da inteligência e as novas ameaças a seu desenvolvimento. Rio de Janeiro: Record, 1999.
LÉVY, Pierre. A revolução contemporânea em matéria de comunicação. Para navegar no século XXI. MARTINS, Francisco Menezes; SILVA, Juremir Machado da (orgs). Porto Alegre: Sulina/ Edipucrs: 2000.
MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Diretrizes curriculares para o curso de Comunicação Social. Brasília: MEC, 2001.
PORTO, Sérgio Dayrell; SOUZA, Bruno Carvalho Castro; LIMA, José Romildo. Projeto pedagógico do curso de Comunicação Social do IESB. Brasília: IESB, 2001.
PRETTO, Nelson de Luca. Uma escola com/sem futuro. Campinas-SP: Papirus, 1996.
RABITTI, Giordana. À procura da dimensão perdida: uma escola de infância de Reggio Emilia. Porto Alegre: Artes Médicas Sul, 1999.
SCHANK, Roger C. Goal-Based Scenarios. 1992. Disponível em: <http://cogprints.soton.ac.uk/documents/disk0/00/00/06/24/cog00000624-00/ V11ANSEK.html>. Acesso em: 24 de fevereiro de 2002.
SCHANK, Roger C. Goal-Based Scenarios: Case- Based Reasoning Meets Learning by Doing. Leake, David, (eds.) Case-Based Re-asoning: Experiences, Lessons & Future Directions, pages 295-347. AAAI Press/The MIT, 1996. Disponível em: <http://cogprints.soton.ac.uk/documents/disk0/00/00/06/35/cog00000635-00/ CBRMeetsLBD _for_Leake.html> Acesso em: 24 de fe-vereiro de 2002.
SCHANK, Roger C. What We Learn When We Learn by Doing. Technical Report ILS Technical Report No. 60, Institute for Learning Sciences, Northwestern University, 1995. Dis-ponível em: <http://cogprints.soton.ac.uk/documents/disk0/ 00/00/06/37/cog00000637-00/LearnbyDoing_Schank.html>. Acesso em: 24 de fevereiro de 2002.
SCHANK, Roger; CLEA-RY, Chip. Engines for education. New Jersey (USA): Lawrence Erl-baum Associates, 1995.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Animus.Inter-American Journal of Media Communication
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors of texts approved by the referees of Animus - Inter-American Journal of Media Communication automatically concede, and without any charge, the right to the first publication of the submitted material.