Tecnologia de Comunicação e construção do currículo

Authors

  • Elizabeht Brandão
  • Bruno C. C. de Souza
  • José Romildo

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497790230

Keywords:

Course modules, Social Communication teaching technologies

Abstract

A study case about the modeule changes occurred at the Instituto de Educação Superior de Brasília, IESB, inthe Institucional Communication, Journalism and Advertising courses has been reported. The aim is to demonstrate technology influence on those courses. Finally, it is analysed the impact of technology on the course modules reform and on the staff work.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Elizabeht Brandão

PhD, coordinator of the Institutional Communication and Public Relations Course at IESB

Bruno C. C. de Souza

Master, assistant coordinator of the Advertising and Propaganda course at IESB

José Romildo

Master, sub-coordinator of the IESB Journalism career

References

BAUMGARTEN, Maíra (org.). A era do conhecimento: Matrix ou Agora?. Porto Alegre/ Brasília: Ed. Universidade (UFRGS) Ed. UnB, 2001.

GREENSPAN, Stanley I. A evolução da mente: as origens da inteligência e as novas ameaças a seu desenvolvimento. Rio de Janeiro: Record, 1999.

LÉVY, Pierre. A revolução contemporânea em matéria de comunicação. Para navegar no século XXI. MARTINS, Francisco Menezes; SILVA, Juremir Machado da (orgs). Porto Alegre: Sulina/ Edipucrs: 2000.

MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Diretrizes curriculares para o curso de Comunicação Social. Brasília: MEC, 2001.

PORTO, Sérgio Dayrell; SOUZA, Bruno Carvalho Castro; LIMA, José Romildo. Projeto pedagógico do curso de Comunicação Social do IESB. Brasília: IESB, 2001.

PRETTO, Nelson de Luca. Uma escola com/sem futuro. Campinas-SP: Papirus, 1996.

RABITTI, Giordana. À procura da dimensão perdida: uma escola de infância de Reggio Emilia. Porto Alegre: Artes Médicas Sul, 1999.

SCHANK, Roger C. Goal-Based Scenarios. 1992. Disponível em: <http://cogprints.soton.ac.uk/documents/disk0/00/00/06/24/cog00000624-00/ V11ANSEK.html>. Acesso em: 24 de fevereiro de 2002.

SCHANK, Roger C. Goal-Based Scenarios: Case- Based Reasoning Meets Learning by Doing. Leake, David, (eds.) Case-Based Re-asoning: Experiences, Lessons & Future Directions, pages 295-347. AAAI Press/The MIT, 1996. Disponível em: <http://cogprints.soton.ac.uk/documents/disk0/00/00/06/35/cog00000635-00/ CBRMeetsLBD _for_Leake.html> Acesso em: 24 de fe-vereiro de 2002.

SCHANK, Roger C. What We Learn When We Learn by Doing. Technical Report ILS Technical Report No. 60, Institute for Learning Sciences, Northwestern University, 1995. Dis-ponível em: <http://cogprints.soton.ac.uk/documents/disk0/ 00/00/06/37/cog00000637-00/LearnbyDoing_Schank.html>. Acesso em: 24 de fevereiro de 2002.

SCHANK, Roger; CLEA-RY, Chip. Engines for education. New Jersey (USA): Lawrence Erl-baum Associates, 1995.

Published

2024-12-13

How to Cite

Brandão, E., Souza, B. C. C. de, & Romildo, J. (2024). Tecnologia de Comunicação e construção do currículo. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 1(1). https://doi.org/10.5902/2175497790230

Issue

Section

Free Articles