The "place" of Public Relations in the Creative Industry

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497732684

Keywords:

Creative Industry, Public relations, Creative Service Providers

Abstract

Communication finds in the creative industry a profitable field for scientific discussions. Regarding, public relations the problem lies in perceiving it as a science or art and in positioning it in the creative industry. The present exploratory, bibliographical and documentary research, aims to perceive such positioning, discussing the methodology of the Department for Culture, Media and Sport of the United Kingdom. The article concludes by arguing that public relations, based on practices, professional occupation and economic activity, are creative service providers of the creative industry.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tiago Costa Martins, Universidade Federal do Pampa, São Borja, RS

Bacharel em Comunicação Social, hab. Relações Públicas, pela Universidade Federal de Santa Maria (2002). Doutor em Desenvolvimento Regional pela Universidade de Santa Cruz do Sul (2014), com pesquisa no Exterior (bolsista PDSE/CAPES nº18017126) na Universidade da Beira Interior - UBI, Laboratório de Comunicação - LabCom, Covilhã, Portugal (2013). Pesquisador Ministério da Cultura/CNPq Edital Nº 80/2013, Economia Criativa no Brasil (2013-2015). Pesquisador CNPq Edital Chamada Universal 01/2016, Comunicação Pública e Indicadores Culturais (2017-2020). Professor do Programa de Pós-graduação em Comunicação e Indústria Criativa - mestrado profissional, Unipampa. Professor Adjunto do Curso de Relações Públicas - ênfase em produção cultural. Integrante do Grupo de Pesquisa "Processos e Práticas em Atividades Criativas e Culturais" (Unipampa/CNPq). Integrante do Observatório Missioneiro de Atividades Criativas e Culturais - OMiCult. Atualmente em afastamento para pós doutoramento na UI&D - Centre for research in Communication, Information and Digital Culture CIC.DIGITAL Porto - Mestrado em Comunicação e Gestão das Indústrias Criativas, Universidade do Porto, Portugal. Atua nas áreas de comunicação, cultura e desenvolvimento com ênfase em economia, política e indicadores culturais.

Published

2019-06-02

How to Cite

Martins, T. C. (2019). The "place" of Public Relations in the Creative Industry. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 18(36). https://doi.org/10.5902/2175497732684

Issue

Section

Communication and Creative Industry