“Critique of pure reason”: Newton Foot characters among the problems of the global world and the role of the educator
DOI:
https://doi.org/10.5902/198373482192Keywords:
Educator, Educating, Art, Critical, EntertainmentAbstract
This text has the intention to argue as, through the some artistic manifestations, it is possible to establish a dialogue, between theory, critical and practical. In this intention, we prioritize the study of tirinhas of the Newtons Foot who, carried to the Internet, culminate in another attractive for the knowledge and reading of the educandos. In them, the creator prioritizes the critical one concerning problematic of the global world and the function and the formation of the professor in the world contemporary.Downloads
References
COELHO, Nelly Novaes. Literatura infantil: teoria, análise, didática. São Paulo: Moderna, 2002.
EAGLETON, Terry. Teoria da literatura: uma introdução. São Paulo: Martins Fontes, 2006.
HALL, Stuart. Da diáspora: identidades e mediações culturais. (Org. Liv Sovik) Belo Horizonte: Editora UFMG; Brasília: Representação da UNESCO no Brasil, 2003.
LIMA, Alceu Amoroso. A estética literária e o crítico. Rio de Janeiro: [s.e.], 1954.
NATRIELLI, Adriana. A Crítica do Discurso Poético na República de Platão. Boletim do CPA, Campinas, nº 15, jan./jun. 2003.
ROSA, Carlos Mendes. Histórias em quadrinhos- o fascínio de crianças e adultos de todas as gerações. Nova Escola. Junho-93, p. 32 a 38.
SARAIVA, Juracy Assuman; MELO, Ana Maria Lisboa de, VARELLA, Noely Klein. Pressupostos teóricos e metodológicos da articulação entre literatura e alfabetização. In: SARAIVA, Juracy Assuman (Org.) Literatura e alfabetização: do plano do choro ao plano da ação. Porto Alegre: Artmed, 2001. P. 81-87.
TOMPSON, E. P. Os Românticos. (Trad. Sérgio Moraes) Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2002.
WILLIAMS, Raymond. Palavras-chave: um vocabulário de cultura e sociedade. (Trad. Sandra Guardini Vasconcelos) São Paulo: Boitempo, 2007.