Curricular area of construction in the process of teacher education and relations

Authors

  • Liliane Campos Machado Faculdade de Educação da Universidade de Brasília - FE/UnB

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644415079

Keywords:

Teacher education, Profession and professionalism, Résumé

Abstract

This article results from a research whose object of study is the curriculum and teacher training. We highlight some reflections about a curriculum for teacher education because we believe that this is a space for curriculum construction. The guiding question of this research was “How the process of teacher education and their relationships produce certain configurations of resumes?”. This study we aimed to investigate the teacher education as an area of curriculum construction. We focused on the qualitative approach in historical and cultural perspective. The study showed that curriculum development is directly related to the development of teacher training in relation to knowledge and practices.

Author Biography

Liliane Campos Machado, Faculdade de Educação da Universidade de Brasília - FE/UnB

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual de Montes Claros (1996), mestrado em Educação Tecnológica pelo Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais (2002) e doutorado em Educação pela Universidade Federal de Uberlândia (2009).Pós-doutorado pela Universidade de Brasília - UnB. Foi coordenadora do Curso de Pedagogia da Universidade Estadual de Montes Claros. Foi Professora concursada professora titular da Unimontes. Atualmente é professora efetiva - Ajunto I da Faculdade de Educação da Universidade de Brasília - FE/Unb. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em educação Tecnológica, formação de professores, didática e curriculo, atuando principalmente nos seguintes temas: formação docente, professor formador, ead, didática, currículo, saberes e práticas e perfil de professores.

Published

2016-07-21

How to Cite

Machado, L. C. (2016). Curricular area of construction in the process of teacher education and relations. Education, 41(2), 297–310. https://doi.org/10.5902/1984644415079

Issue

Section

Continuous Demand