Licensed in the formation of Agricultural Sciences: knowledge and connections

Authors

  • Marco Antonio de Moraes Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644413683

Keywords:

Vocational training, Agricultural science, knowledge.

Abstract

This work aims to identify the training profiles of graduates in Agricultural Sciences and objectives of the courses that form these professionals in Brazil. In this exploratory study, data were collected via the Internet in the MEC and Institutions of Higher Education website. The profile usually proposed in teacher education in Agricultural Sciences is broad, with expertise in different fields of Agricultural Sciences with economic purposes, but with attention to socio-political and cultural gifts in the Brazilian countryside. Realizes the intention to train graduates who meet certain aspects or regional demands and who are prepared to the issues of today. And concern with developing some important skills in the training of professionals who will work in education.

Author Biography

Marco Antonio de Moraes, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

Departamento de Teoria e Planejamento de Ensino do Instituto de Educação da UFRRJ

Livro

MORAES, Marco Antonio de; SILVA, Wanderley da. (Orgs.) Formação de Professores: entre as novas tecnologias e a escola de massa. Seropédica, RJ: Editora da UFRRJ, 2013, 128 p. ISBN: 978-85-8067-053-0.

MORAES, Marco Antonio de; OLIVEIRA, Olívia Chaves de. (Orgs.) Tecnologias, Linguagens e Educação: buscando diálogos, partilhando experiências. Rio de Janeiro: Editora da UFRRJ, 2011. ISBN: 978-85-8067-001-1.

 

Capítulo de livro

MORAES, Marco Antonio de. Ensino Médio: contradições e desafios. In: MORAES, Marco Antonio de; SILVA, Wanderley da. (Orgs.) Formação de Professores: entre as novas tecnologias e a escola de massa. Seropédica, RJ: Editora da UFRRJ, 2013,          p. 11-26. ISBN: 978-85-8067-053-0.

MORAES, Marco Antonio de; ROCHA, J. F.; OLIVEIRA, L. M. T. de; PARAJARA, T. G.; DIAS, J. O. Percepções da universidade: o curso de Ciências Agrícolas no contexto do fortalecimento das licenciaturas e dos educadores. In: ARRUDA, Juliana. (Org.). Ação transformadora na prática de docência: a ciência e o lúdico na articulação entre ensino, pesquisa e extensão. Seropédica, RJ: Editora da UFRRJ, 2012, p. 113-124. ISBN: 978-85-8067-038-7.

 

MORAES, Marco Antonio de. A transversalidade do conhecimento: sociedade, educação escolar e rizoma. In: CAMPOS, Marília Lopes de; SANTOS, Ana Cristina Souza de. (Orgs.) Diversidade e transversalidade nas práticas educativas. Rio de Janeiro: Nau: EDUR, 2010, p. 171 - 1182. ISBN: 978-85-85936-85-3.

 

MORAES, Marco Antonio de. Reflexões sobre mídias e educação. In: MORAES, Marco Antonio de; OLIVEIRA, Olívia Chaves de. (Orgs.) Tecnologias, Linguagens e Educação: buscando diálogos, partilhando experiências. Rio de Janeiro: Editora da UFRRJ, 2011, p. 11 - 19. ISBN: 978-85-8067-001-1.

 

MORAES, Marco Antonio de. A Educação do Ser Humano. In: RIZO, Gabriela: RAMOS, Lílian. (Orgs.) Um encontro com Paulo Freire: Na Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro. Rio de Janeiro: Arco-Íris e EDUR, 2008, p. 47 - 57. ISBN 978-85-61328-02-3.

 

MORAES, Marco Antonio de. Sociedade do Conhecimento, educação e rizoma. In: VASCONCELOS, Helena Corrêa de. (Org.) Docência no ensino superior: singularidades de uma experiência interdisciplinar. Seropédica - RJ: Ed. da UFRRJ, 2008, p. 122 - 134. ISBN: 978-85-85720-61-2.

 

Published

2014-11-05

How to Cite

Moraes, M. A. de. (2014). Licensed in the formation of Agricultural Sciences: knowledge and connections. Education, 39(3), 641–652. https://doi.org/10.5902/1984644413683

Issue

Section

Continuous Demand