THE ENGAGEMENT OF CHILDREN IN ONLINE CLASSES
Palabras clave:
Participation, Remote teaching, COVID-19, Motivation, Teaching to children.Resumen
This paper brings an experience report about the English remote teaching to children due to the pandemic COVID-19, which affected Brazil at the beginning of March of 2020. The objective is to identify the ways we, teachers, can make students feel more motivated to participate and engage in class. In this experience different online tools were used to try to create better engagement, and at the end of the report, after some observations and the teaching practice, we have the conclusion of the better tools for prompting children participation.
Descargas
Citas
ARA, Shaheen. Use of Songs, Rhymes and Games in Teaching English to Young Learners in Bangladesh. Dhaka University Journal of Linguistics, v. 2, n. 3. 2009.
COPLAND, Fiona; GARTON, Sue; BURNS, Anne. Challenges in Teaching English to Young Learners: Global Perspectives and Local Realities. TESOL Quarterly, December 2014, Vol.48(4), 2013.
KAWACHI-FURLAN, Cláudia; TONELLI, Reichert Assunção. Re(thinking) Critical Language Education with Children and Teacher Education During (and After) Pandemic Times. Revista Brasileira de Linguística Aplicada. v. 21, n.2, abril-junho, 2021, p. 467-496. Available at: https://doi.org/10.1590/1984-6398202117553. Retrieved on: June 20, 2021.
KING, Alison. Guiding knowledge construction in the classroom: effects of teaching children how to question and how to explain. American Educational Research Journal, v. 31, n. 2, 1994.
LIM, Cher Ping. Engaging learners in online learning environments. Techtrends tech trends 48, 2004.
MOREIRA, José António; SCHLEMMER, Eliane. Por um novo conceito e paradigma na educação digital online. Revista UFG, 2020, V.20, 63438 - pg. 1-35. Available at: https://www.revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/63438/36079. Retrieved on: August 20, 2020.
NUNAN, David. Teaching English to Young Learners. Anaheim University, 2010.
SOUZA, Wellington Gomes de; BEZERRA, Jaqueline de Jesus. A pandemia e a urgência das tecnologias: reflexões sobre os desafios para o ensino de língua portuguesa em tempos de isolamento social. Signo: v. 46, n. 85, 2021. Available at: https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/15626. Retrieved on: April 20, 2021.
THAMARANA, Simhachalam. Role of e-learning and virtual learning environment in English language learning. Research Scholar, 2016.
TONELLI, Juliana Reichert Assunção. Contextos (In)Explorados no Estágio Supervisionado nas Licenciaturas em Letras/Inglês: o lugar da observação de aulas nos dizeres de alunos-mestres. Signum: Estudos da Linguagem, v.19 n.2 2, 2016. Available at: http://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/23218. Retrieved on: August 20, 2020.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.