Ventures of solidarity economy in focus 4 P's of the marketing of compound

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236117015489

Keywords:

Solidarity Economy, Marketing Mix, 4 P's.

Abstract

The idea of fair, ethical and fair trade is related to a process of trade-oriented appreciation and recognition of the work and the expectations of producers and consumers. Practices that aim to encourage local economy, either within the production or consumption, require well-structured and elaborate marketing strategies. The objective of this paper is to discuss the potential of marketing as a way to promote and strengthen the solidarity economy enterprises through the 4 P's of marketing mix. The survey was conducted during the 21th and 10th FEICOOP Fair Latin American Solidarity Economy, characterized as a field survey. This study presents a sample of 140 forms applied in the public Monday during the 18th, 19th and 20th of July 2014 The results indicate that the public believes that the internet is the best place for dissemination of products, very good considering the idea of a website for dissemination. We conclude that the solidarity economy enterprises producer is primarily responsible for conducting the four elements that make up the marketing mix.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CASTANHEIRA, M. E. M.; PEREIRA, J. R. Ação coletiva no âmbito da economia solidária e da autogestão. Revista Katálysis. v.11, n. 1, p. 116-122, jan./jun. 2008.

FRANCA FILHO, G. C. de. A problemática da economia solidária: um novo modo de gestão pública?. Cad. EBAPE.BR, v. 2, n.1, p.

-18, mar. 2004.

GIL, A. C. Métodos e técnicas de pesquisa social. 6. ed. São Paulo: Atlas, 2008.

GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. 5. ed. São Paulo: Editora Atlas S.A., 2010.

GIULIANI, A. C. Marketing contemporâneo. In: GIULIANI, A. C. (Org.). Marketing contemporâneo: novas práticas de gestão: com estudos de casos brasileiros. São Paulo: Saraiva, 2006.

KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Princípios de marketing. 7. ed. LTC – Livros Técnicos e Científicos Editora S. A., 1998.

KOTLER, P. Administração de marketing. 10. ed. São Paulo: Pearsn

Prentice Hall, 2000.

LIMEIRA, T. M. V. E-marketing. 2 ed. São Paulo: Saraiva, 2007.

MARCONI, M. A; LAKATOS, E. M. Técnicas de pesquisa. 7. ed. São Paulo: Editora Atlas S.A., 2009.

REEDY, J.; SCHULLO, S.; ZIMMERMAN, K. Marketing eletrônico: a integração os recursos eletrônicos ao processo de marketing. Porto Alegre: Bookman, 2001.

ROCHA, A. da.; CHRISTENSEN. C. Marketing: teoria e prática no Brasil. 1. ed. São Paulo: Editora Atlas S.A., 1995.

SARTORI, E. Gestão de preços. Estratégia e flexibilização de preços, fidelização de clientes e aumento de rentabilidade. São Paulo:

Editora Atlas S.A., 2004.

SINGER, P. Economia solidária versus economia capitalista. Sociedade e Estado. v. 16, n.1-2, p. 100-112, 2001.

THOMPSON JR. A. A.; FORMBY, J. P. Microeconomia da firma teoria e prática. 6. ed. LTC – Livros Técnicos e Científicos Editora S. A., 1998.

TOLEDO, L. A.; CAIGAWA, S. M.; ROCHA, T. J. Reflexőes estratégicas sobre o composto promocional de marketing no contexto da internet. Um estudo exploratório junto a uma Instituiçăo Financeira. RAC, v. 10, n. 1, p. 117-138, jan./mar. 2006.

Published

2014-11-26 — Updated on 2022-04-18

Versions

How to Cite

Schulz, J. R. da S., Zajonz, B. T., Possani, L., Dörr, A. C., & Brum, T. M. M. (2022). Ventures of solidarity economy in focus 4 P’s of the marketing of compound. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 19(2), 258–265. https://doi.org/10.5902/2236117015489 (Original work published November 26, 2014)

Issue

Section

ENVIRONMENTAL MANAGEMENT

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>