Challenges of school management in the Covid-19 pandemic: reports of experiences from different contexts

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133887188

Keywords:

Gestores escolares, ensino remoto., Pandemia

Abstract

Specialized literature indicates that the work of school management is associated with one of the central aspects of ensuring quality education. This article aims to relate to specialized literature the main professional challenges faced by three school managers from different contexts during the period of the covid-19 pandemic in Brazil, using the method of reporting experiences. The results show that the pandemic put the role of these professionals to the test in managing scarce resources to achieve educational objectives. The conclusions of the work indicate, among other aspects, to some problems, potentialities and limits experienced by different education networks during the period of emergency remote education.

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Author Biographies

Cassio José de Oliveira Silva, Unicamp / Univás

Sociólogo (PUC-RJ), Mestre em Desenvolvimento, Tecnologias e Sociedade (Unifei) e Doutor em Educação (Unicamp). Professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação, Conhecimento e Sociedade da Universidade do Vale do Sapucaí (Univás). 

Luiz Ricardo de Moura Gissoni, Universidade do Vale do Sapucaí

Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Educação, Conhecimento e Sociedade da Universidade do Vale do Sapucaí (Univás). Mestre em Administração Pública pela Universidade Federal de Alfenas - (Unifal). Licenciado em Administração pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais.

Ana Lúcia Silvestre, Universidade do Vale do Sapucaí

Graduada em Ciências Contábeis pela Fundação Educacional de Machado e em Programa Especial de Formação Pedagógica de Docentes pelo Instituto Federal do Sudeste de Minas Gerais (2008). Possui mestrado em Políticas Públicas para Educação Profissional pela Universidade de Brasília - UnB.  É doutoranda pelo Programa de Pós Graduação em Educação, Conhecimento e Sociedade na Universidade Vale do Sapucaí (Univás). 

Frida, Universidade do Vale do Sapucaí

Mestra em Educação Conhecimento e Sociedade (Univás). Pos-Graduada em Neuropsicologia, Reabilitação Cognitiva, Transtorno do Neurodesenvolvimento, Psicopedagogia e Análise do Comportamento Aplicada. Graduada em Psicologia, Pedagogia e Administração.

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Published

2024-05-09

How to Cite

Silva, C. J. de O., Gissoni, L. R. de M., Silvestre, A. L. ., & Frida Leão Moura. (2024). Challenges of school management in the Covid-19 pandemic: reports of experiences from different contexts. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, e87188. https://doi.org/10.5902/2318133887188