Entrepreneurial education influence on the development of self-efficacy and entrepreneurial competences

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983465943568

Palabras clave:

Entrepreneurial education. Entrepreneurial skills. Entrepreneurial intention.

Resumen

Purpose: This study aimed to evaluate entrepreneurship classes' influence on entrepreneurial self-efficacy and entrepreneurial competences in health academics.

Design/methodology/approach: The model by De Noble, Jung, and Ehrlich (1999) was used to measure entrepreneurial self-efficacy and the model by Cooley (1990, 1991) to measure entrepreneurial competences. It is a quantitative, descriptive, and survey research. Two hundred sixty-seven undergraduate health students participated in the study. Statistical analysis used descriptive and correlational statistics with comparison tests.

Findings: The results showed that the students who studied entrepreneurship presented higher self-efficacy and entrepreneurial competences, but there were no significant differences between those who studied and those who did not.

Originality/value: This study presents the potential for promoting entrepreneurship in HEI for courses that are not directly associated with business management, especially health science courses. When analyzing the participants' behavioral characteristics, we seek to deepen the discussion on the central themes of the study and promote reflections on the importance of entrepreneurial education for the development of future health professionals.

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Biografía del autor/a

Carolina Maria Furtado Matos, Universidade Federal do Piauí – Teresina – Piauí - Brasil

Mestre em Administração. Docente no Curso de Graduação em Administração - Universidade Federal do Piauí – Teresina – Piauí - Brasil

Suzete Antonieta Lizote, Universidade do Vale do Itajaí - Itajaí -SC - Brasil

Doutora em Administração e Turismo. Docente do Mestrado e Doutorado no Programa de Pós-Graduação em Administração na Universidade do Vale do Itajaí, Biguaçu, Santa Catarina, Brasil.

Sayonara de Fátima Teston, Universidade do Oeste de Santa Catarina, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Doutora em Administração. Docente do Mestrado Profissional em Administração no Programa de Pós-graduação em Administração, Universidade do Oeste de Santa Catarina, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Patrick Zawadzki, Universidade do Oeste de Santa Catarina, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Mestre em Atividade Física e Saúde. Docente do Curso de Graduação em Educação Física, Universidade do Oeste de Santa Catarina, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Maria Cristina Almeida Gama Garra, Escola Superior de Tecnologia e Gestão. Instituto Politécnico de Portalegre, Portalegre, Portugal.

Doutora em Psicologia do Trabalho. Docente do Mestrado em Gestão de Pequenas e Médias Empresas da Escola Superior de Tecnologia e Gestão. Instituto Politécnico de Portalegre, Portalegre, Portugal.

 

 

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Publicado

2020-12-28

Cómo citar

Matos, C. M. F., Lizote, S. A., Teston, S. de F., Zawadzki, P., & Garra, M. C. A. G. (2020). Entrepreneurial education influence on the development of self-efficacy and entrepreneurial competences. Revista De Administração Da UFSM, 13, 1551–1570. https://doi.org/10.5902/1983465943568

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