The place orality takes in lesson plans of a letters course

Authors

  • Ewerton Ávila dos Anjos Luna Universidade Federal Rural de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176148539355

Keywords:

Curriculum, Formation of Portuguese teachers, Didactics of orality

Abstract

Orality plays an important role in the formation of language’s users; however, the teaching of oral texts in school is still a challenge for many teachers (RODRIGUES; LUNA, 2016). Considering the hypothesis that difficulty could be associated to their initial formation, this study aimed to investigate if topics of didactics of orality appear on the Curriculum of Letters Course. For this, it was analyzed, in a qualitative perspective, Lesson Plans of an undergraduation course. Results point that didactics of orality is present in some programs as a guaranteed place, but mainly as possible place.

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Author Biography

Ewerton Ávila dos Anjos Luna, Universidade Federal Rural de Pernambuco

Doutor em Linguística pela Universidade Federal da Paraíba (PROLING/UFPB) com período sanduíche no Departamento de Educação e Psicologia da Universidade de Aveiro (UA/Portugal). Graduado e mestre em Letras pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). É professor da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE), onde atua com a formação de professores de Português e com pesquisas na área de Didática da Linguagem. É membro do Centro de Estudos em Educação e Linguagem (CEEL/UFPE) e do Núcleo de Estudos em Compreensão e Produção Interlinguísticas (NUCEPI/UFPE).

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Published

2020-08-04 — Updated on 2022-08-02

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How to Cite

Luna, E. Ávila dos A. (2022). The place orality takes in lesson plans of a letters course. Letras, 301–320. https://doi.org/10.5902/2176148539355 (Original work published August 4, 2020)