<b>DANÇA E O DESENVOLVIMENTO MOTOR DE PORTADORES DE NECESSIDADES EDUCATIVAS ESPECIAIS - PNEEs</b>
Abstract
O estudo objetivou verificar as modificações nos padrões de desenvolvimento motor de PNEEs mediante prática da dança. Participaram 14 PNEEs do CIEP/Cruz Alta. O instrumento foi a Escala de Desenvolvimento Motor (Rosa Neto, 1996). Utilizou-se a estatística descritiva e teste “t” para análise dos dados. Observou-se diferenças estatisticamente significativas (p<0,05) entre pré e pós-testes nas variáveis idade cronológica, motora geral, motricidade ampla e equilíbrio. Concluiu-se que o programa de dança contribuiu significativamente para o desenvolvimento motor de PNEEs.
Palavras chave: dança, motor, desenvolvimento, especial, educação.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).