Scientific disclosure as activity of university extension: a contribution of public relations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X75250

Keywords:

scientific disclosure, public relations, university extension

Abstract

The article aims to know the scientific disclosure process of federal universities in the North region of Brazil from the perspective of the Pro-Rectories of Extension, as well as the contributions of the Public Relations to the co-creation of value. The methodological course includes empirical research with quali-quantitative data analysis. The results suggest that there is still some limitation in the use of communication tools in this process.

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Author Biographies

Inara Regina Batista da Costa, Federal University of Amazonas

Profissional de Relações-públicas. Doutora em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Mestra em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM), especialista em Marketing empresarial (UFAM) e MBA em Gerenciamento de equipes (FGV). Professora da Faculdade de Informação e Comunicação da UFAM. É organizadora do primeiro livro sobre a História das Relações Públicas no Amazonas (EDUA:2012). Pesquisadora do grupo Comunicação, Cultura e Amazônia (Trokano). Idealizadora do curso online "Divulgação científica na Mídia" para pesquisadores. Conselheira federal do Sistema Conferp/Conrerp gestão 2022-2025. Link:  htttp://lattes.cnpq.br/1687285959561295

Cristiane Barbosa, Universidade Federal do Amazonas

Jornalista. PhD em Ciências da Informação pela Universidade Fernando Pessoa (Portugal), com reconhecimento no Doutorado em Comunicação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professora da Faculdade de Informação e Comunicação da Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Vice-líder do grupo de pesquisa Comunicação, Cultura e Amazônia.

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Published

2023-08-02

How to Cite

Batista da Costa, I. R., & Barbosa, C. (2023). Scientific disclosure as activity of university extension: a contribution of public relations. Cadernos De Comunicação, 27(1). https://doi.org/10.5902/2316882X75250

Issue

Section

Artigos