Dinâmicas em sala de aula: uma tentativa de aproximar a língua portuguesa da realidade do educando

Autori

  • Fernanda Falcori Bastolla Universidade de Cruz Alta

DOI:

https://doi.org/10.5902/1516849228308

Parole chiave:

Dynamics, Motivation, Knowledge

Abstract

The construction of the knowledge in classroom run some ways and, in these ways, it has deep and lasting implications that will reflect in the teach-learning of the students. So, the education comes conquering a new identity that constitutes as an alive and democratic space, evidencing the experiences brought from the students. It was considered as the starting point for the educative dimension of the knowledge.

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.

Riferimenti bibliografici

DEMO, Pedro. Desafios Modernos da Educação. 12. ed. Rio de Janeiro: Vozes, 2002.

LOPES, Alice Ribeiro Casemiro. Conhecimento Escolar: Ciência e Cotidiano. Rio de Janeiro: Ed. UERJ, 1999.

MOSQUERA, Juan José Mouriño. Psicodinâmica do Aprender. 3. ed. Porto Alegre: Sulina, 1984.

RICHTER, Marcos Gustavo. Ensino do português e interatividade. Ed. Da UFSM, Santa Maria, 2000.

##submission.downloads##

Pubblicato

2017-07-26

Come citare

Bastolla, F. F. (2017). Dinâmicas em sala de aula: uma tentativa de aproximar a língua portuguesa da realidade do educando. Linguagens & Cidadania, 9(2). https://doi.org/10.5902/1516849228308