Dinâmicas em sala de aula: uma tentativa de aproximar a língua portuguesa da realidade do educando

Auteurs

  • Fernanda Falcori Bastolla Universidade de Cruz Alta

DOI :

https://doi.org/10.5902/1516849228308

Mots-clés :

Dynamics, Motivation, Knowledge

Résumé

The construction of the knowledge in classroom run some ways and, in these ways, it has deep and lasting implications that will reflect in the teach-learning of the students. So, the education comes conquering a new identity that constitutes as an alive and democratic space, evidencing the experiences brought from the students. It was considered as the starting point for the educative dimension of the knowledge.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Références

DEMO, Pedro. Desafios Modernos da Educação. 12. ed. Rio de Janeiro: Vozes, 2002.

LOPES, Alice Ribeiro Casemiro. Conhecimento Escolar: Ciência e Cotidiano. Rio de Janeiro: Ed. UERJ, 1999.

MOSQUERA, Juan José Mouriño. Psicodinâmica do Aprender. 3. ed. Porto Alegre: Sulina, 1984.

RICHTER, Marcos Gustavo. Ensino do português e interatividade. Ed. Da UFSM, Santa Maria, 2000.

Téléchargements

Publiée

2017-07-26

Comment citer

Bastolla, F. F. (2017). Dinâmicas em sala de aula: uma tentativa de aproximar a língua portuguesa da realidade do educando. Linguagens & Cidadania, 9(2). https://doi.org/10.5902/1516849228308