Dinâmicas em sala de aula: uma tentativa de aproximar a língua portuguesa da realidade do educando

Autor/innen

  • Fernanda Falcori Bastolla Universidade de Cruz Alta

DOI:

https://doi.org/10.5902/1516849228308

Schlagworte:

Dynamics, Motivation, Knowledge

Abstract

The construction of the knowledge in classroom run some ways and, in these ways, it has deep and lasting implications that will reflect in the teach-learning of the students. So, the education comes conquering a new identity that constitutes as an alive and democratic space, evidencing the experiences brought from the students. It was considered as the starting point for the educative dimension of the knowledge.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Literaturhinweise

DEMO, Pedro. Desafios Modernos da Educação. 12. ed. Rio de Janeiro: Vozes, 2002.

LOPES, Alice Ribeiro Casemiro. Conhecimento Escolar: Ciência e Cotidiano. Rio de Janeiro: Ed. UERJ, 1999.

MOSQUERA, Juan José Mouriño. Psicodinâmica do Aprender. 3. ed. Porto Alegre: Sulina, 1984.

RICHTER, Marcos Gustavo. Ensino do português e interatividade. Ed. Da UFSM, Santa Maria, 2000.

Veröffentlicht

2017-07-26

Zitationsvorschlag

Bastolla, F. F. (2017). Dinâmicas em sala de aula: uma tentativa de aproximar a língua portuguesa da realidade do educando. Linguagens & Cidadania, 9(2). https://doi.org/10.5902/1516849228308