A socio-constructionist learning experience. Another way to understand our work as teachers

Authors

  • Lilian Ucker Universidade Federal de Goiás
  • Fernando Herraiz García Facultat de Belles Arts
  • Carla Padró Facultat de Belles Arts

DOI:

https://doi.org/10.5902/198373482962

Keywords:

Social constructionism, Art Pedagogy, Educational innovation

Abstract

The paper reconstructs the teaching/learning experience shared in a Art Pedagogy taught in the University of Barcelona Faculty of Fine Arts, through the crossing of the teachers voices. A unique experience that, developed within the teaching innovation project Indaga-t, had a relevant role in the educational work of people who interfered in the course (re)consideration.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lilian Ucker, Universidade Federal de Goiás

Faculdade de Artes Visuais, aréa educação a distância

Fernando Herraiz García, Facultat de Belles Arts

Professor leitor na Faculdade de Belas Artes da Universidade de Barcelona dentro da área de Pedagogias Culturais. Fez doutorado na mesma instituição. Atualmente faz parte do grupo de pesquisa Esbrina e do grupo de inovação docente Indaga-t da Universidade de Barcelona, Espanha

Carla Padró, Facultat de Belles Arts

Professora titular do Departamento de Pedagogia Cultural da Faculdade de Belas Artes da Universidade de Barcelona. Doutora em História da Arte pela Faculdade de História da Arte na UB, especialidade Museologia. Possui um “Master of Arts Museum” em Educação pela Universidade George Washington, onde foi bolsista de estudos "La Caixa" Fellowship Program

References

BURR, Vivien. Introducció al construccionisme social. Barcelona: Proa, 1997.

ELLSWORTH, Elizabeth. Posiciones de la Enseñanza. Diferencia, pedagogía y el poder de la direccionalidad. Ediciones Akal: Madrid, 2005.

GERGEN, K. Realidad y relaciones. Aproximación a la construcción social. Buenos Aires: Ed. Paidós, 1996.

GERGEN, K. Construir la realidad. Barcelona: Paidós, 2006.

HANNA, D. (Coord.). La enseñanza universitaria en la era digital. Barcelona: Octaedro, 2002.

KALANTZIS, M.; COPE, B. With the Learning by Design Project Group. Learning by Design. Melbourne: Common Ground Publishing, 2005.

LANKSHEAR, C. y KNOBEL, M. New Literacies. Changing Knowledge and Classroom Learning. Buckingham: Open University Press, 2003.

LYOTARD, J.F. La condición postmoderna: informe sobre el saber. Madrid: Cátedra, 1984.

SANCHO, J. M. y HERNÁNDEZ, F. Romper límites. Cuadernos de Pedagogía. Barcelona: v. 348, p. 84-89, 2005.

STOLL, L., FINK, D. y EARL, L. Es la hora del aprendizaje (y del tiempo que se necesita para ello). Barcelona: Octaedro, 2004.

Published

2011-09-22

How to Cite

Ucker, L., García, F. H., & Padró, C. (2011). A socio-constructionist learning experience. Another way to understand our work as teachers. Revista Digital Do LAV, (7), 037–058. https://doi.org/10.5902/198373482962