Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos e Práxis Pedagógica: uma reflexão na perspectiva humanizadora e libertadora da educação

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644453596

Keywords:

EJA, Formação continuada, Práxis pedagógica.

Abstract

This theoretical essay of a bibliographic analysis deals with the continuing education
of teachers for Youth and Adult Education (EJA). It presents reflections on teacher
training and pedagogical praxis for EJA teachers, in a humanizing and liberating
perspective of education. In this sense, it was found that: 1) the continuing training of
teachers should take place in the school space, guided by realities and having, by part
of the academy and other trainers, the recognition of teaching knowledge in a
continuous and formative dialogue with those who do education on the school floor 2)
The continuing education of teachers, especially for the EJA teacher and his/her
pedagocial praxis, should involve the research/intervention of (and in) the complex
reality of the school life, focusing on the political commitment, ethical and moral values,
and favoring the integral development of this professional.

Author Biography

Eduardo Jorge Lopes da Silva, Universidade Federal da Paraíba (UFPB)

Departamento de Fundamentação da Educação/DFE | Centro de Educação | Programa de Pós-Graduação em Educação 

 

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Published

2022-07-05

How to Cite

Oliveira, A. B., Silva, E. J. L. da, & Alencar, M. F. dos S. (2022). Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos e Práxis Pedagógica: uma reflexão na perspectiva humanizadora e libertadora da educação. Education, 47(1), e63/ 1–25. https://doi.org/10.5902/1984644453596