Stress in students of nursing: na a integrative review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/217976923485

Keywords:

Nursing, Nursing students, Psychological stress

Abstract

Objective: to analyze the scientific production regarding stress in nursing students. Method: this integrative review has been conducted in the databases BDENF and LILACS and the electronic library SCIELO, with the association of the descriptor Nursing student with the keyword stress. For a description of selected research used the absolute (n), percentage (%) and categorization of data by similarity. Results: 16 studies have been selected in which 37.5% are related to stressors in the academic life of Nursing students, 37.5% regarding coping strategies in university life, and 25% in relation to signs and symptoms of stress. Stressors are present in the course of undergraduate nursing and reflect the quality of life, since scholars have signs and symptoms resulting from stress. Conclusion: suggested that the undergraduate courses to develop proposals to minimize stress in order to make the academic environment of nursing more productive and less stressful

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Susan Bublitz, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Acadêmico do 8º semestre do curso de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria/RS (UFSM). Membro do grupo de estudos e pesquisas Trabalho, Saúde, Educação e Enfermagem e da linha de estudos e pesquisas “Stress, coping e burnout”. Bolsista PET.

Laura de Azevedo Guido, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Doutora em Enfermagem pela Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo. Professora Adjunta do Departamento de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria. Coordenadora do grupo de estudos e pesquisas Trabalho, Saúde, Educação e Enfermagem, e da linha de estudos e pesquisas "Stress, coping e burnout".

Etiane de Oliveira Freitas, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Mestranda em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem/UFSM. Membro do grupo de estudos e pesquisas Trabalho, Saúde, Educação e Enfermagem e da linha de estudos e pesquisas "Stress, coping e burnout". Bolsista REUNE.

Luis Felipe Dias Lopes, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Matemático. Doutor em Engenharia da Produção. Professor Associado da UFSM. Membro do grupo de estudos e pesquisas Trabalho, Saúde, Educação e Enfermagem e da linha de estudos e pesquisas "Stress, coping e burnout".

Published

2012-12-27

How to Cite

Bublitz, S., Guido, L. de A., Freitas, E. de O., & Lopes, L. F. D. (2012). Stress in students of nursing: na a integrative review. Revista De Enfermagem Da UFSM, 2(3), 530–538. https://doi.org/10.5902/217976923485

Issue

Section

Artigos de revisão

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.