Colombia: a study scenario in nursing in the program of international academic mobility

Authors

  • Bianca Contreira de Jung Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Vera Lucia Freitag Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Roxana Isabel Cardozo Gonzáles Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Indiara Sartori Dalmolin Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179769218952

Keywords:

International educational exchange, Education, Nursing students, Learning

Abstract

Aim: to report the experience of a nursing student in International Academic Mobility Program in Colombia. Methodology: critical and reflective report of the experience held in Colombia during the first semester of 2012. Results: the experience made possible to experience theoretical and practical activities, participation in the organization of scientific events, presentation of academic papers at conferences and access to the research field in the Colombian scenario, with the guaranty of working on an everyday specific and singular studies in nursing. Final Remarks: as contributions, there is a will to stimulate the students to perform mobility in their graduation, intensifying the academic and professional improvement and thus contributing to quality higher education and opening it to the integration between countries

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Bianca Contreira de Jung, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Enfermeira pela Universidade Federal de Pelotas-Brasil. Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem pela Universidade Federal de Pelotas-Brasil. Pós-graduanda em Gestão em saúde pela Universidade Federal de Santa Maria-Brasil.

Vera Lucia Freitag, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Enfermeira. Mestranda em Ciências pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Pelotas. Pós-Graduanda em Gestão de Organização Pública em Saúde pela Universidade Federal de Santa Maria. Bolsista pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES). E-mail:verafreitag@hotmail.com

Roxana Isabel Cardozo Gonzáles, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Enfermeira. Pós-Doutor em Enfermagem pela Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo. Professora Adjunta III do Departamento de Enfermagem da Universidade Federal de Pelotas. Pesquisadora no GEOTB - REDE-TB - Escola de Enfermagem Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo E-mail: roxana_cardozo@hotmail.com

Indiara Sartori Dalmolin, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Residente Multiprofissional em Saúde da Família pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Enfermeira. E-mail: indi2007dalmolin@hotmail.com

Published

2015-12-21

How to Cite

Jung, B. C. de, Freitag, V. L., Gonzáles, R. I. C., & Dalmolin, I. S. (2015). Colombia: a study scenario in nursing in the program of international academic mobility. Revista De Enfermagem Da UFSM, 5(4), 675–682. https://doi.org/10.5902/2179769218952

Issue

Section

Relato de experiência

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.