Environmental education in the schools of the municipal net of Três Passos – RS

Authors

  • Robson Evaldo Gehlen Bohrer Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS
  • Divanilde Guerra Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS
  • Eduardo Lorensi de Souza Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS
  • Greicia Senger Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS
  • Ijaime Royer Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236130818741

Keywords:

Movement, Training, Resources, Multipliers, Preservation

Abstract

The environmental education appeared as ecological movement caused by the environmental problems and these subjects became more urgent for the society due to the exhaustion of the natural resources what it caused an increase of the environmental conflicts, becoming more and more important the accomplishment of educational works in favor of the environment. Projects of Environmental Education become important in the sense of the promotion and diffusion of the benefits of the environmental understanding, where the principal function of the environmental education involving the thematic " environment " is the contribution for the citizens formation that you/they promote the environmental preservation. The school is one of the segments that composes the contemporary society and it is shouted to act as a discussion space and formation of environmental practices, should be incorporate in the day by day. The project was developed 9 fundamental schools. As a result of the project, it was developed two Trainings of Teachers and multipliers, formulation of a study aid of orientations about environmental education, as well as, the construction of workshops of pet toys, pedagogic material and they also form accomplished environmental lectures with a public total of 1379 students of the 3° to the 9° of the fundamental teaching and the 52 teachers' participation, belonging to these 16 teachers had the environmental training.

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Author Biographies

Robson Evaldo Gehlen Bohrer, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS

Engenheiro Ambiental graduado pela Universidade de Santa Cruz do Sul. Mestre em Tecnologia Ambiental - UNISC. Especialista em Engenharia de Segurança do Trabalho. Doutorado em Engenharia Civil - Recursos Hídricos e Saneamento Básico - UFSM.

Divanilde Guerra, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS

Possui graduação em Agronomia, Mestrado em Fitotecnia na área de concentração Plantas de lavoura, Doutorado em Fitotecnia e Pós-Doutorado Junior pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Eduardo Lorensi de Souza, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS

Possui graduação em Agronomia pela Universidade Federal de Santa Maria. Mestrado em Ciência do Solo pela UFSM. Licenciatura pelo Programa Especial de Graduação de Formação de Professores para Educação Profissional e Tecnológica da Universidade Federal de Santa Maria. Doutorado em Ciência do Solo pela UFSM e Pós-doutorado no programa de Pós-graduação em Ciência do Solo.

Greicia Senger, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS

Bolsista na UERGS campus Três Passos.

Ijaime Royer, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Três Passos, RS

Graduado em Gestão Ambiental pela Universidade Estadual do Rio Grande do Sul.

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Published

2015-07-09

How to Cite

Bohrer, R. E. G., Guerra, D., de Souza, E. L., Senger, G., & Royer, I. (2015). Environmental education in the schools of the municipal net of Três Passos – RS. Monografias Ambientais, 14, 84–90. https://doi.org/10.5902/2236130818741

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