Audio-visual language for creation of identity of rural settlements of the city of Pedras Altas – RS
DOI:
https://doi.org/10.5902/2236117015556Keywords:
Audiovisual, TIC, Identity, Settlements.Abstract
With the spread of new communication resources and the idea of participatory culture, the objective is to show how a collaborative audiovisual production independent and has the ability to build and affirm the identity of a group, through discourse with images and sounds. Documented experience occurs in rural agrarian reform settlements in the municipality of Pedras Altas. The movement seeks to delineate their social, cultural and especially economic identity, seeking the production of an audiovisual, construction of meanings to be shared with the company.Downloads
References
BELTRAN SALOMÓN, L. R. Adeus a Aristóteles: comunicação horizontal. Comunicação & Sociedade. São Bernardo do Campo: Instituto Metodista de Ensino Superior. 1981.
BORDENAVE, J. E. D. O que é comunicação. São Paulo: Editora Brasiliense, 1982.
CASTELLS, M. Poder da identidade. 3. ed. São Paulo: Paz e Terra, 1999.
CASTELLS, M.; CARDOSO, G. (Org.). A Sociedade em Rede: Do Conhecimento à Acção Política. 2005. Disponível em: http://www.cies.iscte.pt/destaques/documents/Sociedade_em_Rede_CC.pdf
Acesso: 08 de julho de 2014.
CINELLI, N.P.F., “A influência do vídeo no processo de aprendizagem”. Florianópolis: UFSC, 2003. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção), Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, 2003.
CRISPIM, J.J. Artigos - Conceitos Fundamentais: TIC VS NTIC. 2013. Disponível em: http://www.jose-crispim.pt/artigos/conceitos/conc_art/01_tic_ntic.html. Acesso: 07 de julho de 2014.
JENKINS, H. Cultura da Convergência: a colisão entre os velhos e novos meios de comunicação. 2. ed. São Paulo: Aleph, 2009.
MARTIN, M. A Linguagem Cinematográfica. Lisboa: Dinalivro, 2005.
MORAN, J. M. O Vídeo na Sala de Aula. Revista Comunicação & Educação. São Paulo, ECA-Ed. Moderna, [2]: 27 a 35, jan./abr. de 1995.
NICHOLS, B. Introdução ao documentário. 5. ed. Campinas: Papirus, 2005.
PRENSKY, Marc. Digital game-based learning: practical ideas for the application of digital game-based learning. St. Paul, MN: Paragon House, 2007.
SANTOS, A. D. (Org.). Metodologias participativas: Caminhos para o fortalecimento de espaços públicos sociambientais. São Paulo: Peirópolis, 2005.
THIOLLENT, M.; SILVA, G. O. Metodologia de pesquisa-ação na área de gestão de problemas ambientais. RECIIS, Rio de Janeiro, v. 1, n.1, p. 93-100, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
DECLARATION