Remote education in times of pandemic: the experience of the Colégio La Salle Carmo de Caxias do Sul/RS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133867283

Keywords:

people management, process, education, remote teaching

Abstract

This article aims to analyze the remote teaching developed by the team of teachers and pedagogical coordination, from the perspective of people management of the processes, developed in a private school in Serra Gaúcha/RS, during the COVID- 19, in the year 2020. The methodology used is a qualitative, exploratory approach, based on a study case analyzed from the experience and experience of the researchers, in addition to the institution's internal data and carefully selected theoretical references. The target audience of this research is educators, who are essential for guaranteeing remote teaching. The main results were observed from changes in the teachers' thinking, acting and learning throughout the school year. It was concluded that it is possible to maintain a remote and hybrid teaching model - new ways of teaching, management of processes and people, use of active methodologies in remote learning, attractive digital environments - if the school has educators who are available and flexible to changes and work together with students, challenging them to be autonomous and protagonists of a rich and stimulating learning.

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Author Biographies

Roberto Carlos Ramos, Universidade La Salle

Pós-Doutorando em Educação pela Universidade La Salle Canoas/RS (2020). Doutor em Educação pela Universidade La Salle - Canoas/RS (2019). Mestrado em Gestão Educacional pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS - Porto Alegre (2015). MBA em Gestão de Pessoas e Liderança Coach - Centro Universitário La Salle - UNILASALLE - Canoas (2015). Mestrado em Ciência Política: Governação e Relações Internacionais pela Universidade Católica Portuguesa - UCP - Lisboa (2012). Graduação em Filosofia pelo Centro Universitário La Salle - UNILASALLE - Canoas (2006). Atualmente é diretor do Colégio La Salle Carmo, vice diretor do Colégio La Salle Caxias - Caxias do Sul-RS e Professor convidado no Programa de Pós- Graduação em Gestão e Educação da Universidade Católica de Moçambique/África. Tem experiência internacional na área de Educação, Ciência Política e Relações Internacionais, com ênfase em Educação, Gestão Educacional, Projetos Educativos, Liderança Coach, Gestão de Pessoas e Processos.

Marina Camargo Mincato, Colégio La Salle Carmo

Mestre em Educação, na linha de pesquisa Formação de Professores, Teorias e Práticas Educativas da Universidade La Salle, com dissertação intitulada A Hora Do Conto Associada Ao Lúdico No Ensino E Aprendizagem De Inglês: Uma Experiência De Ensino (2017). Possui graduação com obtenção de láurea acadêmica em Letras - Inglês pela Universidade de Caxias do Sul (2014) e pós graduação em Gestão de Pessoas pela mesma Universidade (2015). Atualmente é professora de Língua Inglesa da rede particular de ensino de Caxias do Sul e Coordenadora de Língua Inglesa no Colégio La Salle Carmo. Experiência na área de Letras e Linguística, com ênfase no ensino de Língua Estrangeira: Inglês.

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Published

2021-11-03

How to Cite

Ramos, R. C., Mincato, M. C., & Boek, K. (2021). Remote education in times of pandemic: the experience of the Colégio La Salle Carmo de Caxias do Sul/RS. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 10(19), e67823, p. 1–13. https://doi.org/10.5902/2318133867283