Management and evaluation of public policies for professional education in combination to school: the year 2000 to 2010

Authors

  • Erika Roberta Lima IFRN
  • Lenina Lopes Soares Silva Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.
  • Márcio Adriano de Azevedo Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176217115287

Abstract

The paper presents a discursion about the management and evaluation of public policies, with a focus on public policy for the high school and professional education 2000 to 2010 sought to understand how these policies are being evaluated. Thus, a bibliographical study, public policy, management and evaluation of policies was conducted, and conducted a search at the Ministry of Education website on government programs: Brazil professionalized, National Programme for Integration of Vocational Education with Education Basic Mode of Education in Adult and Youth and Secondary Education Innovator. Before the study understand that public policies are means to meet the diverse interests of the various sectors of society and that these should be evaluated for improvement of State management in order to develop efficient and effective actions to meet the needs of the population.

Key-words: management, assessment, public policy, secondary education, vocational education.

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Author Biographies

Erika Roberta Lima, IFRN

Erika Roberta Silva de Lima é estudante no Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.

Endereço: Rua Lagoa Dourada, 4351 - 59086-430 - Natal - RN - Brasil.

E-mail: erika_limma@hotmail.com.

Lenina Lopes Soares Silva, Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.

Lenina Lopes Soares Silva é professora no Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.Endereço: Rua Professora Dirce Coutinho, 1873 - 59082 180 - Natal - RN - Brasil.E-mail: lenina.lopes@ifrn.edu.br.

Márcio Adriano de Azevedo, Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.

Márcio Adriano de Azevedo é professor no Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional do Instituto de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte.Endereço: Rua Dr. Nilo Bezerra Ramalho, 1692 - 59015-300 - Natal - RN - Brasil.E-mail: marcio.azevedo@ifrn.edu.br.

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Published

2014-10-12

How to Cite

Lima, E. R., Silva, L. L. S., & Azevedo, M. A. de. (2014). Management and evaluation of public policies for professional education in combination to school: the year 2000 to 2010. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 4(7), 97–112. https://doi.org/10.5902/2176217115287

Issue

Section

Artigos