ENTRE FRIO, GELO E PINGUINS: O QUE MAIS TÊM NA ANTÁRTICA?
DOI:
https://doi.org/10.5902/2236499417693Abstract
Downloads
References
ANTUNES, C. (Coord.). Geografia e didática. Petrópolis, RJ: Vozes, 2010. (Coleção Como Bem Ensinar).
CALLAI, H. C. O ensino de geografia: recortes espaciais para análise. In: CASTROGIOVANNI, Antônio Carlos (org.). Geografia em sala de aula: práticas e reflexões. 2. ed. porto Alegre: UFRGS, 1999.
CAVALCANTI, L. S. Geografia, Escola e Construção de Conhecimento. Campinas: Papirus, 1998.
COSTELLA, R. Z. O significado da construção do conhecimento geográfico gerado por vivências e por representações espaciais. Tese de doutorado. UFRGS, Porto Alegre, 2008.
COSTELLA, R. Z. Competências e habilidade no contexto da sala de aula ensaiando diálogos com a teoria Piagetiana. Cadernos do Aplicação, Porto Alegre, v. 24, n. 1, jan./jun. 2011.
MORAN, J. M.et al. Novas tecnologias e mediação pedagógica. 6. ed. Campinas: Papirus, 2000.
PIAGET, J. Epistemologia Genética. São Paulo: Martins Fontes, 1972.
PIAGET, J. Biologia e Conhecimento. 2ª Ed. Vozes: Petrópolis, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The journal Geografia – Ensino & Pesquisa will obtain the auctorial rights for all published texts. This also implies that the text can be published anywhere in the world, including all rights on renewal, expansion and dissemination of the contribution, as well as other subsidiary rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, may be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Revista Geografia – Ensino & Pesquisa.The journal Geografia – Ensino & Pesquisa will obtain the auctorial rights for all published texts. This also implies that the text can be published anywhere in the world, including all rights on renewal, expansion and dissemination of the contribution, as well as other subsidiary rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, may be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Revista Geografia – Ensino & Pesquisa.