Search


Search Thesis Abstracts

 
Issue Title
 
Vol 36, No 3 (2014) Avaliação de Monitorias Realizadas em um Centro de Ciências Abstract  PDF (Português (Brasil))
Marco Aurélio Alvarenga Monteiro, Isabel Cristina de Castro Monteiro, Luciene de Fátima da Silva, Alberto Gaspar
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT A PROPOSAL FOR THE INTRODUCTION OF THE TEACHING OF FUNCTIONS THROUGH THE USE OF THE TRACKER Abstract  PDF (Português (Brasil))
Renata Magarinus, Lidiane Buligon, Márcio Marques Martins
 
Vol 36, No 3 (2014) Genética e suas Aplicações: Identificando o Conhecimento Presente entre Concluintes do Ensino Médio Abstract  PDF (Português (Brasil))
Daiana Sonego Temp, Marlise Ladvocat Bartholomei-Santos
 
Vol 37, No 1 (2015) THE CONTENT BLOCKS OF THE NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS: POSSIBILITIES THROUGH PROBLEM SOLVING Abstract  PDF (Português (Brasil))
Fabiane Cristina Höpner Noguti, Andresa Maria Justulin
 
Vol 37, No 2 (2015) THE TEACHING OF SCIENCE AND THE IDENTITY OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Marco Aurélio Alvarenga Monteiro, Isabel Cristina de Castro Monteiro
 
CIÊNCIA E NATURA, V. 41, 2019 Hypertext on Science History: auxiliary resource for Physical classes Abstract  HTML (Português (Brasil))  PDF (Português (Brasil))
Ana Marli Bulegon, Daiane Carla Casonatto
 
CIÊNCIA E NATURA, V. 40, 2018, SPECIAL EDITION: II MOSTRA DE PROJETOS DA UFSM – CAMPUS CACHOEIRA DO SUL Project-based Learning in engineering: a practical experience of ludic learning in real environment Abstract  PDF (Português (Brasil))
Fernando Pires da Silva, Letícia Moreno Oestreich, Ana Luiza Tupam Miguel Moreno, Guilherme Auler, Bruno Pereira do Nascimento, Tailor Johann, Celso Becker Tischer, Valéria Rolim Marostega, Bruna Fuzzer de Andrade, Alejandro Ruiz Padillo
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT A HELPING TOOL FOR FIXING THE UNDERLYING CONCEPTS OF COMBINATORICS Abstract  PDF (Português (Brasil))
André Gustavo Campos Pereira, José Rauryson Alves Bezerra
 
Vol 37, No 2 (2015) INTERVENTION WITH TEACHING MODELS IN TEACHING-LEARNING PROCESS ABOUT THE HUMAN EMBRYONIC DEVELOPMENT: A CONTRIBUTION TO THE TRAINING OF GRADUATES IN BIOLOGICAL SCIENCES Abstract  PDF (Português (Brasil))
Míriam dos Santos Meira, Leonan Guerra, Cristiane Köhler Carpilovsky, Raquel Ruppenthal, Kélen de Barcelos Astarita, Maria Rosa Chitolina Schetinger
 
CIÊNCIA E NATURA, V. 40, 2018, SPECIAL EDITION: II MOSTRA DE PROJETOS DA UFSM – CAMPUS CACHOEIRA DO SUL UFSM-CS goes to school 2017 Abstract  PDF (Português (Brasil))
Stevan da Silva Gomes, Amanda Simonetti Pase, Renata Venturini Zampieri, Cristiane Cauduro Gastaldini, Deise Maria Cirolini Milbradt, Michelle Campos Morais, Giovani Leone Zabot, Paulo Carteri Coradi, Amanda Costa da Silva, Zanandra Boff de Oliveira, Alejandro Ruiz-Padillo, Luiza Segabinazzi Pacheco, Janessa Aline Zappe, Rogério Brittes da Silva, Lucas Giuliane Scherer, Lucas Delongui, Josué Neroti Rigue, Fábio Beck
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT USE OF FOLDING AS A RESOURCE FOR THE TEACHING OF PLANE GEOMETRY: STORIES, THEOREMS AND PROBLEMS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Daniel Brandão Menezes, Jonatan Floriano da Silva
 
2014: Edição Especial 35 anos Volume II Promoting learning about fungi through of practice activities Abstract  PDF (Português (Brasil))
Chantele Santos Johan, Michele Soares Carvalho, Regiane Zanovello, Ronaldo Prado de Oliveira, Tânea Maria Bisognin Garlet, Nilda Berenice de Vargas Barbosa, Terimar Ruoso Moresco
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT A DYNAMIC ENVIRONMENT FOR TEACHING THE CONIC SECTIONS Abstract  PDF (Português (Brasil))
João Paulo Lima
 
Vol 42 (2020): SPECIAL EDITION: III PROJECT REPORTS UFSM – CAMPUS CACHOEIRA DO SUL Interactive dynamic space: an alternative to traditional teaching Abstract  HTML (Português (Brasil))
Nadiane Dias Joris, Rhaíssa Mix Porto, Renata Venturini Zampieri
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT AN INTRODUCTION TO VARIATIONAL CALCULUS IN PHYSICS EDUCATION Abstract  PDF ()
Magno Márcio Azevedo, Edson Luiz Kraemer, Tiago Bandeira Castro
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT A PROPOSAL FOR THE USE OF WINPLOT IN THE TEACHING OF QUADRATIC FUNCTIONS IN CLASSES OF PROEJA Abstract  PDF (Português (Brasil))
Rodrigo Carvalho Dias, Edson Luiz Kraemer, César de Oliveira Zica
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT PERMUTATIONS, GROUPS AND SYMMETRIES Abstract  PDF (Português (Brasil))
Rodrigo Luiz de Souza
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT AN INTRODUCTION TO ELLIPTIC CURVES WITH APPLICATION FOR SECONDARY EDUCATION Abstract  PDF (Português (Brasil))
Joilma Silva Carneiro, Kisnney Emiliano de Almeida
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT ACTIVITIES FOR THE BASIC EDUCATION INVOLVING RELATIONS OF GIRARD AND ARITHMETIC Abstract  PDF (Português (Brasil))
Rosipléia Souza Santos, Kisnney Emiliano de Almeida
 
Vol 37, No 1 (2015) ANALYZING APPLIED MATHEMATICS GRADUATION STUDENTS’ PROFILE: DISCUSSING THE REASONS OF THE LOW ACADEMIC RESULTS DURING THE FIRST SEMESTER AT THE UNIVERSITY Abstract  PDF (Português (Brasil))
Bárbara Denicol do Amaral Rodriguez, Cinthya Maria Schneider Meneghetti, Cristiana Andrade Poffal
 
Vol 38, No 3 (2016) A visão de Professores de Física do Ensino Médio sobre o Papel de Museus e Centros de Ciências na Aprendizagem de Conceitos Científicos Abstract  PDF (Português (Brasil))
Daniela de Andrade Santos, Marco Aurélio Alvarenga Monteiro
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT GEOGEBRA SOFTWARE: AN APPLIED LEARNING STRATEGY IN THE STUDY OF TRIGONOMETRIC FUNCTIONS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Joaildo Maia, Marcelo Gomes Pereira
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT LINEAR PROGRAMMING: A CONTEXTUALIZATION BY USING LINEAR SYSTEMS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Marcelo Simplício de Lyra, Thiago Alves de Queiroz
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT STUDY OF CIRCUMFERENCE IN HIGH SCHOOL: SUGGESTIONS FOR ACTIVITIES USING THE SOFTWARE GEOGEBRA Abstract  PDF (Português (Brasil))
Débora de Oliveira Bastos, Cristiana Andrade Poffal, Cinthya Schneider Meneghetti
 
Vol 37, No 3 (2015) As Contribuições do Ensino de Ciências para o Desenvolvimento Cognitivo de Alunos nos Primeiros anos de Escolarização – Estudo de Caso Comparativo Abstract  PDF (Português (Brasil))
Janaína Pretto Carlesso, Luiz Caldeira Brant de Tolentino-Neto, Anaelena Bragança de Moraes
 
Vol 39, No 3 (2017) USING GEOGEBRA FOR TEACHING REVOLUTION SOLIDS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Lucas Rodrigues Pereira, Mario Guimarães Gomes, Nicson Nongelle Gomes Pinheiro, Jaqueline Maria da Silva, Deborah Faragó Jardim, Alexandre Faissal Brito
 
Vol 39, No 1 (2017) O Ensino de Ciências e Energias Renováveis: Proposta Metodológica do Forno e Fogão Solar Abstract  PDF (Português (Brasil))
Endell Menezes Oliveira, Giovanni Sampaio Palheta, Lidia Brasil Seabra
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT MATHEMATICS OF POKER: EXPLORING PROBABILITY PROBLEMS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Seldomar Jeske Ehlert, Leandro Sebben Bellicanta
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT A PROPOSAL FOR TEACHING THROUGH THE MATHEMATICAL MODELING: CALCULATION OF VOLUME AND SURFACE AREA OF A WATER TANK Abstract  PDF (Português (Brasil))
Karine Faverzani Magnago, Luciano Oliveira
 
Vol 38, No 2 (2016) THE CHEMISTRY IN HISTORICAL, SCIENTIFIC AND TECHNOLOGICAL ADVANCES OF SPORTS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Thaís Rios da Rocha, Mara Elisa Fortes Braibante
 
Vol 37, No 3 (2015) THE REMOTE SENSING AS A TEACHING TOOL AT THE INSTITUTE FEDERAL FARROUPILHA CAMPUS JAGUARI - RS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Carlos Alberto da Fonseca Pires, Cristina Cippolat Limana
 
CIÊNCIA E NATURA, V. 41, 2019 Relação ensino-aprendizagem sobre fungos no ensino superior: um estudo bibliográfico Abstract  HTML (Português (Brasil))
Felipe Sant' Anna Cavalcante, Milton César Costa Campos, Janaína Paolucci Sales de Lima, Ivanete Saskoski Caminha
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT A TREE OF PYTHAGORAS EXPLORING FRACTALS IN HIGH SCHOOL Abstract  PDF (Português (Brasil))
Jakson Ney da Costa Reis
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT TEACHING MATH THROUGH OF THE BARCODE Abstract  PDF (Português (Brasil))
Cássia Regina dos Santos Takahashi
 
Vol 37, No 3 (2015) Atividade motivacional, envolvendo aspectos intrínsecos e extrínsecos, e desempenho escolar em cursos de engenharia Abstract  PDF (Português (Brasil))
Viviane Leite Dias de Mattos, Andréa Cristina Konrath, Elisa Henning
 
Vol 37, No 3 (2015) A Bioquímica do Glúten Através de Oficinas Temáticas Abstract  PDF (Português (Brasil))
Mara Elisa Fortes Braibante, Ana Cristina Sulzbach, Greyce Arrua Storgatto
 
Vol 37, No 3 (2015) Alguns Teoremas Clássicos da Geometria Sintética e Aplicações Abstract  PDF (Português (Brasil))
Vinícius Paulo Freitas, Nilomar Vieira Oliveira
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT THE CONICS IN TAXICAB GEOMETRY Abstract  PDF ()
Carlos Augusto Gomes Loiola, Chrsitine Sertã Costa
 
2014: Edição Especial 35 anos Volume II The Chemistry Teaching through thematic: LAEQUI contributions to the area Abstract  PDF (Português (Brasil))
Mara Elisa Fortes Braibante, Maurícius Selvero Pazinato
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT CALCULUS IN HIGH SCHOOL: APPROACH POSSIBLE AND NECESSARY WITH THE AID OF SOFTWARE GEOGEBRA Abstract  PDF (Português (Brasil))
Jaqueline Molon, Edson Sidney Figueireo
 
Vol 37 (2015): SPECIAL EDITION – PROFMAT THE USE OF GEOGEBRA IN TEACHING TRIGONOMETRY: AN EXPERIENCE WITH SCHOOL STUDENTS Abstract  PDF ()
Aleksandre Saraiva Dantas
 
Vol 37, No 3 (2015) Produção de Documentário Para o Ensino da Coleta de Sangue Venoso Abstract  PDF (Português (Brasil))
Marciano Robson de Miranda, Camilo Amaro Carvalho, Vitor Marcelino Mendes Martins Carvalho, Paula Sannazzaro Oliveira de Assis, Valéria Cristina de Faria, Luciana Moreira Lima
 
Vol 38, No 1 (2016) A CTS APPROACH IN HIGH SCHOOL FROM THE JEANS THEME Abstract  PDF (Português (Brasil))
Sinara München, Aline Bairros Soares, Martha Bohrer Adaime
 
Vol 37, No 3 (2015) Organização Inicial de uma Ilha Interdisciplinar de Racionalidade a partir de um Tema Específico da Biologia Abstract  PDF (Português (Brasil))
Elenize Rangel Nicoletti, Lenira Maria Nunes Sepel
 
Vol 37, No 3 (2015) A Capacidade de Resolver Problemas: um Estudo-Piloto Sobre a Adequação de um Teste de Desempenho na Resolução de Problemas Abstract  PDF (Português (Brasil))
Raquel Ruppenthal, Cadidja Coutinho, Kátia Maldaner Orth, Míriam dos Santos Meira, Maria Rosa Chitolina Schetinger
 
Vol 38, No 2 (2016) DIDATICAL ENGINEERING: SOME IMPLICATIONS FOR THE RESEARCH THE TEACHING COMPLEX ANALYSIS – CA Abstract  PDF (Português (Brasil))
Francisco Regis Vieira Alves
 
Vol 38, No 1 (2016) INTERDISCIPLINARITY AND THE SCHOOL ENVIRONMENT: RESEARCH FROM A LUDIC ACTIVITY OF STUDENT INTEREST Abstract  PDF (Português (Brasil))
Cleci Teresinha Werner da Rosa, Álvaro Becker da Rosa, Alisson Cristian Giacomelli
 
CIÊNCIA E NATURA, V. 40, 2018 Teaching about venomous animals in two public schools in the municipality of Benjamin Constant - AM Abstract  PDF (Português (Brasil))
Daiane Bindá Silva, Alcinei Pereira Lopes, Márcia Nascimento Pinto, Agno Nonato Serrão Acioli, Eliel Guimarães Brandão, João Paulo Montalvão, Renato Abreu Lima
 
Vol 38, No 2 (2016) COMBINATORICS IN HIGH SCHOOL: FOCUSING ON TEACHING LEARNING OBJECTS Abstract  PDF (Português (Brasil))
Evanilson Brandão Pinto, Jonatan Floriano da Silva
 
Vol 42 (2020): 40 YEARS - Anniversary Edition Percepção dos alunos sobre serpentes em uma escola pública no sudoeste da Amazônia Abstract  HTML (Português (Brasil))
Izabela Augusta Veiga de Souza, Nátia Regina Nascimento Braga Pedersoli, Marcelo Rodrigues dos Anjos, Mizael Andrade Pedersoli, Renato Abreu Lima
 
1 - 50 of 50 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"