A computational model to reinforce the subject content in the study of intervals

Authors

  • Lilian Mari Kieling Ries Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Bernadete Cechin Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Ceris Baratto Denardin Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179460X25454

Abstract

This study aims at presenting a model for a computational program which allows students of the first grade in the secondary schools to reinforce the subject content of the operations between two real finite intervals. The operations which are developed are the union and the intersection between two set. A 64 Kb, 8 bits, BASIC language APPLE computer was utilized in the developement of the program.

Downloads

Download data is not yet available.

References

FERNANDEZ, V.P. & YOUSSEF, A.N. Matemática para o colégio, curso completo, São Paulo, Editora Scipione Ltda, 1987. 344 p.

DE DOMÊNICO, L.C. Matemática Segundo Grau, Volume 1, São Paulo, Instituto Brasileiro de Edições Pedagógicas, 164 p.

FERNANDEZ, V.P. & YOUSSEF, A.N. O computador na escola, São Paulo, Editora Scipione Ltda, 1986, 128 p.

SCHIMIZU, T. BASIC,. São Paulo, Editora Atlas S.A. 1986, 213 p.

BORATTO, F. BASIC para Engenheiros e Cientistas, Rio de Janeiro, Livros Tecnicos e Cientlficos Editora S.A., 1985,120 p.

MAGRI, J. Programação BASIC. São. Paulo, Editora Atlas, 1984, 218p.

MIRSHAWKA, V. BASIC sem segredos, Editora Nobel S.A., São Paulo, 1985, 4e edição, 370 p.

FERNANDEZ, J. N. & ASHLEY, R. Usando CP/M, Editora Campos Ltda, Rio de Janeiro, 1984, 236 p.

WILCOX, C.M. APPLE II Jogos, Editora Mc Graw-Hill Ltda, São Paulo, 1986, 178 p.

POOLE, L. & BORCHERS, M. & CASTLEWITZ, D. Programas usuais em BASIC para sistemas compatíveis com o APPLE II, Editora Mc Graw-Hill Ltda, 1984, 187 p.

Published

1987-12-14

How to Cite

Ries, L. M. K., Cechin, B., & Denardin, C. B. (1987). A computational model to reinforce the subject content in the study of intervals. Ciência E Natura, 9(9), 21–28. https://doi.org/10.5902/2179460X25454