Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X70624

Keywords:

Ativismo, Consumo, Moda, Cultura Digital, Convergência

Abstract

This work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile.

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Author Biography

Fernanda Bôto Paz Aragão, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Eu me chamo Fernanda Bôto Paz Aragão, sou professora efetiva do curso de Publicidade e Propaganda da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), mas estou de licença capacitação para doutorado no PPGCOM da Universidade Federal do Ceará (UFC), linha de pesquisa: Mídias e práticas socioculturais. A minha orientadora é a professora Silvia Belmino Freitas e estou no PPGCOM UFC, desde maio de 2021. Sou formada em Publicidade e Propaganda pela UFC, pós-graduada em Gerência de Marketing e em Estratégia e Gestão Empresarial. Fiz mestrado acadêmico em Administração pela UECE. Na UERN, fui fundadora e coordenadora do projeto de extensão SocialCom: Laboratório de Comunicação Digital (@socialcom) durante os anos de 2019 e 2020. Atualmente coordeno o Grupo de Comunicação e Consumo (@gcc.ufc).

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Published

2023-03-02

How to Cite

Bôto Paz Aragão, F. (2023). Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda. Cadernos De Comunicação, 27(1). https://doi.org/10.5902/2316882X70624

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Section

Artigos