ADVERTISING REPRESENTATIONS: PERSUASION, NATURALIZATION AND DISPUTE FOR THE HEGEMONIC BETWEEN ECONOMY AND CULTURE

Authors

  • Nathália dos Santos Silva Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Elisa Reinhardt Piedras Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497724811

Keywords:

Advertising. Representations. Theoretical perspectives.

Abstract

This paper aims to present the contributions of the discussion on representations to advertising’s research in contemporary brazilian context. As the theoretical scope, defined from a bibliographic research, we resume the concepts on representations in the perspective of Moscovici, Goffman and Hall, articulated with studies on advertising. We illustrate the debate about possibilities of analytical operationalization of advertising representations highlighting the contributions of researchers such as Rocha, Gastaldo and Iribure. Among the common features of the researches, we identify the discussion about the dynamics of maintenance or transformation of hegemonic representations and its articulation to different practices, contexts and social groups that the communicative process of advertising approaches.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Nathália dos Santos Silva, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Graduada em Comunicação Social/ Publicidade e Propaganda (2013) e mestre em Comunicação e Informação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Elisa Reinhardt Piedras, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Graduada em Comunicação Social/ Publicidade e Propaganda e em Artes Visuais/ Design Gráfico, mestre em Comunicação e Informação e doutora em Comunicação Social. Professora e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação e do Departamento de Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Published

2018-12-27

How to Cite

Silva, N. dos S., & Piedras, E. R. (2018). ADVERTISING REPRESENTATIONS: PERSUASION, NATURALIZATION AND DISPUTE FOR THE HEGEMONIC BETWEEN ECONOMY AND CULTURE. Animus. Revista Interamericana De Comunicação Midiática, 17(35). https://doi.org/10.5902/2175497724811

Issue

Section

Free Articles