Do what you love? The consumption of adjectival labour and startup 99Jobs

Authors

  • Rafael Grohmann Professor do Mestrado em Comunicação – Faculdade Cásper Líbero

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497720817

Keywords:

Communication. Labour. Consumption.

Abstract

The paper discusses the symbolic consumption of what we call "adjectival labour" (as creative or affective) - which is part of a hegemonic grammar of the world of work - considering the work as a human activity and from the capitalist mode of production. We understood the communication instance about labour as a revealing instance of the contradictions of communication and production processes and we seek to understand, then, the circulating discourses in the startup of the site 99Jobs, whose slogan is "do what you love."

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rafael Grohmann, Professor do Mestrado em Comunicação – Faculdade Cásper Líbero

Professor do Mestrado em Comunicação da Faculdade Cásper Líbero e professor contratado III da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Doutor e Mestre em Ciências da Comunicação da Universidade de São Paulo (USP).  Realiza pós-doutoramento no PPGCOM-UFRJ sob a supervisão do professor Muniz Sodré. Editor associado da revista E-Compós. Vice-Coordenador do GP de Teorias da Comunicação da INTERCOM. Foi criador, coordenador e professor do Mestrado Profissional em Jornalismo do FIAM-FAAM - Centro Universitário. Integrante do Grupo de Pesquisa "Teorias e Processos da Comunicação" (Cásper Líbero) e do Centro de Pesquisa em Comunicação e Trabalho (CPCT - ECA/USP). Possui graduação em Ciências Sociais pela Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF (2009). Têm experiência na área de Comunicação, atuando principalmente nos seguintes temas: teorias da comunicação, estudos de recepção, trabalho dos jornalistas, comunicação e trabalho.

 

Published

2018-05-22

How to Cite

Grohmann, R. (2018). Do what you love? The consumption of adjectival labour and startup 99Jobs. Animus. Revista Interamericana De Comunicação Midiática, 17(33). https://doi.org/10.5902/2175497720817

Issue

Section

Free Articles