Do input ao output: promovendo a aprendizagem do vocabulário nas aulas de língua estrangeira

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.5902/1516849228278

Mots-clés :

English Language, Learning, Lexicon, Teaching

Résumé

The present study recaps different conceptions of knowledge and language acquisition, pointing up some issues related to the brain’s processing of information and its relation with language learning. It is presented the importance and quality of L2 vocabulary teaching in public schools, pointing out some factors that may interfere in the language learning process. This work consists on a qualitative study focused on investigating the relevance and viability of some practical suggestions for teaching vocabulary so that students may improve their learning skills.This paper is based on the studies of Ellis (1994), Widdowson (1991), Antunes (2003), Nation (2003), Almeida Filho (2002) among others.

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Biographie de l'auteur

Everton Luiz Franken, Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Possui graduação em Letras pela Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ, Cruz Alta/RS (2001), especialização em Ensino de Língua Inglesa pela Universidade Luterana do Brasil - ULBRA, Canoas/RS (2003) e em Linguística e Ensino de Língua e Literatura também pela Universidade de Cruz Alta - UNICRUZ, Cruz Alta/RS (2008). Mestre em Estudos de Linguagens pelo Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais - CEFET/MG (2016). É Oficial da Aeronáutica e atua como professor de língua inglesa no Ensino Médio na Escola Preparatória de Cadetes do Ar - EPCAR/MG. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Língua Estrangeira e Ensino-Aprendizagem.

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Publiée

2017-07-25

Comment citer

Franken, E. L. (2017). Do input ao output: promovendo a aprendizagem do vocabulário nas aulas de língua estrangeira. Linguagens & Cidadania, 10(1). https://doi.org/10.5902/1516849228278