Satisfaction level as a differential: a case study in a credit union in Mato Grosso do Sul

Authors

  • Obedias Miranda Belarmino Universidade Estadual de Mato Grosso do sul - UEMS
  • Marlene Forest Universidade Estadual de Mato Grosso do sul - UEMS.

DOI:

https://doi.org/10.5902/2359043239876

Keywords:

satisfaction. relationship. attendance. quality

Abstract

This article aims to identify and analyze the level of satisfaction of members of a credit union, in relation to the attendance, products and services provided by this unit. The satisfaction of members is one of the main ways for credit unions to conquer the market, occurring from fundraising and relationships. Demanding members move the cooperatives to seek to improve their knowledge and quality, with satisfaction as the main objective. To this end, a case study was carried out at the cooperative, identifying its level of satisfaction through interviews with members. In carrying out the study, exploratory and descriptive methods were used, the data were analyzed in a qualitative and quantitative way. The results show a good level of satisfaction of the associates, the service is considered as a differential with about 90% of positive evaluation. In relation to products and services, demand has proven to be adequate, since 90% of the associates consider themselves to be great and excellent, in general the associates are satisfied with the cooperative, but there are points that must be improved.

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Author Biographies

Obedias Miranda Belarmino, Universidade Estadual de Mato Grosso do sul - UEMS

Possui graduação em Administração pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (2018).Mestrando em Desenvolvimento Regional e Sistemas Produtivos pela UEMS. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em relacionamento interpessoal e resolução de conflitos, é um jovem em busca de novos desafios, superação e gosta de estar em constante aprendizado e aperfeiçoamento, uma pessoa com forte influência empreendedora, criativa e flexível ao ambiente empresarial e social, usa seus conhecimentos para realizar seu melhor na atividade a qual está envolvido. Busca a oportunidade de demonstrar seu desempenho profissional e crescer com a organização, desempenhar seu trabalho de uma forma eficiente e eficaz diariamente, demonstrando sempre seu compromisso, respeito e ética com colegas e clientes.

Marlene Forest, Universidade Estadual de Mato Grosso do sul - UEMS.

Possui graduação em Administração com habilitação em Comercio exterior pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (2006). Mestre em Agronegócios pela Universidade Federal da Grande Dourados - UFGD. Pós graduada em Administração Empresarial e Financeira pela ESAP. MBA em Gestão de Pessoas, pela Faculdades Anhanguera. Atualmente é professora das Faculdades Integradas de Ponta Porã FIP/Magsul, e da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul, no curso de Administração. Possui experiência na docência na área de Administração de Marketing, Adm. de Recursos Materiais, Gestão estratégica. Gestão de Pessoas. e Gestão de Processos. Coordenadora e Orientadora de Estágio supervisionado. Possui experiência na área administrativa , pois já atuou dois anos no cargo de gerencia de processos Administrativos. Tendo também outras experiencia profissionais,ligadas a atividade do agronegócio.

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Published

2020-07-13

How to Cite

Miranda Belarmino, O., & Forest, M. (2020). Satisfaction level as a differential: a case study in a credit union in Mato Grosso do Sul. Revista De Gestão E Organizações Cooperativas, 7(13). https://doi.org/10.5902/2359043239876

Issue

Section

Artigos