Childhood art images or ... Rainbow appears when ink droplets mix
DOI:
https://doi.org/10.5902/1983734865656Keywords:
Childhood, Child, Art, Schizo Writing, Imaging Production.Abstract
Here the colors trigger writing and express a possible composition plan for thinking about childhood, art, and education. We start from the concerns: what mode of art production do we want to see? Through which lenses do we want to look at imagery productions by children and written productions by teachers? What do these productions, of children and teachers, lead us to think, in contexts where art as a curricular component is present? To do so, in the first color, we present our concerns, expressing the childhood that goes through this writing. In the second color, the schizo writings of children's teachers bring the movement of a state of attention. In the third color, we operate with images and speeches produced by children from early childhood education to think about children's inventions and experiments in an art class. In the fourth color, concerns, in a state of frequency, are permanency for thinking about art in early childhood education.
Downloads
References
AGAMBEN, G. Profanações. São Paulo: Boitempo, 2007.
BARBIERI, S. A atenção imersa na distração. Ayvu, Rev. Psicol. V. 05, N. 01, p. 245-256, 2018.
BARCHELARD, G. A terra e os devaneios do repouso: ensaio sobre as imagens da intimidade. São Paulo: Martins Fontes, 1990.
BRITO, M. dos R. De NETO, M. Paisagens visuais em blocos de perceptos em preto e branco: para uma política do olho. Revista Alegrar. N.10, p. 1-20, dez/2012.
DELEUZE, G. Diferença e repetição. Rio de Janeiro: Graal, 1988. Deleuze, 1988.
DELEUZE, G. Crítica e clínica. São Paulo: Editora 34, 1997.
DELEUZE, G. Proust e os signos. Rio de Janeiro; Forense Universitária, 2010.
DELEUZE, G. e GUATARI, F. Mil Platôs: capitalismo e esquizofrenia. São Paulo: Editora 34, 1997.
BARROS, M. Poesia Completa. São Paulo: Leya, 2013, p. 242.
LARROSA, J. Notas sobre a experiência e o saber da experiência. Revista Brasileira de Educação, n. 19, 2002.
KOHAN, W. O. Infância. Entre educação e filosofia. Belo Horizonte: Autêntica, 2005.
LEITE, C. D. P. Infância, experiência e tempo. São Paulo: Cultura Acadêmica, 2011.
LEITE, C. D. P. Cinema, Educação e Infância: Fronteiras entre Educação e Emancipação. Fermentário. N. 7, Vol. 2, 2013.
MASSCHELEIN, J. Educando o Olhar: a necessidade de uma pedagogia pobre. Revista Educação & Realidade. V. 01, N. 33, p 35-48, jan/jun, 2008.
SCHÉRER, R. Infantis: Charles Fourier e a infância para além das crianças. Belo Horizonte: Autêntica, 2009.