The production of meanings in context approach between art and life

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983734824339

Keywords:

Sense of production, Art, Education

Abstract

The development of this text comes from the need of thinking of the artistic practice in relation to transformative educational proposals. With this objective, a few artists who did not comply with the idea of traditional art and transformed their fields, contexts and forms of action are analyzed. Consequently, the reflection formulated reflects on the importance that educator Rudolf Steiner had in the constitution and art vision of Joseph Beuys, and the possible impact of Steiner's way of the thinking in the performance of art professor José Luiz Kinceler, that in dealing with art, proposed transformative actions in the context of Art education.

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Author Biography

Luzia Renata da Silva, Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais - CEART/UDESC, na linha de pesquisa Processos Artísticos contemporâneos e mestrado em Artes Visuais pela mesma instituição, oportunidade em que desenvolvi a pesquisa;Arthur Omar e a menina do brinco de pérola: anacronismos na fotografia contemporânea; defendido no ano de 2013 sob a orientação da pesquisadora Drª. Célia Maria Antonacci Ramos. Especialização em Fundamentos da Arte na Educação concluído na Faculdade de Artes do Paraná no ano de 2001, cuja pesquisa intitulou-se;Poéticas conceitual; tendo como orientadora a pesquisadora Ma. Daniela Vicentini. Paralelamente à produção acadêmica, desde o ano de 2003 me dedico a produção cultural, especificamente na área da fotografia. Atualmente coordeno o Festival de Fotografia Floripa na Foto, que acontece anualmente na cidade de Florianópolis e o núcleo de estudos em fotografia e arte - NEFA.

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Published

2016-12-27

How to Cite

Silva, L. R. da. (2016). The production of meanings in context approach between art and life. Revista Digital Do LAV, 9(3), 104–118. https://doi.org/10.5902/1983734824339

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