From the windows of the soul to cyberspace: Virtual learning environment in visual arts
DOI:
https://doi.org/10.5902/198373482160Keywords:
Virtual environment for collaborative learning, Visual perception, Aesthetic education, Creation processes, Information and communications technologiesAbstract
This article describes the creation of Virtual learning environment in Visual Arts, of Universidade Federal do Rio Grande - FURG. For that, has the theoretical reference and technological structure that support the learning process in collaborative environment. It is grounded in Problem Based Learning and the potential of information technologies and communication. It addresses the methodology adopted in developing the environment and finishes analyzing the results so far achieved.Downloads
References
ALVES, Rubem. A educação dos sentidos e mais. Campinas: Verus Editora, 2005.
AUMONT, Jacques. A imagem. São Paulo: Papirus, 2006.
BELLONI, Maria Luiza. Educação à distância. Campinas: Autores Associados, 1999.
DUARTE JUNIOR, João-Francisco. O sentido dos sentidos: a educação (do) sensível. Curitiba: Criar Edições, 2003.
LENZI, Teresa. A indagação como via de acesso à obra de Evgen Bavcar, um fazedor de imagens. Artexto, Rio Grande, n. 13, p. 35-42, 2002.
MEIRA, Marly. Filosofia da criação: reflexões sobre o sentido do sensível. Porto Alegre: Mediação, 2003.
OSTROWER, Fayga. A sensibilidade do intelecto. Rio de Janeiro: Campus, 1998.
SALLES, Cecilia Almeida. Gesto inacabado: processo de criação artística. São Paulo: FAPESP: Annablume, 1998.