Expected and unexpected: manifestations of public school on the contemporary art
DOI:
https://doi.org/10.5902/1983734812696Keywords:
Art in schools, Contemporary Art, Image analysis, Intertextuality, Risky interactionsAbstract
In this paper we present and discuss an Art exhibition project entitled Natureza-Viva (Nature-Alive) that contains elements that are characteristic of contemporary Art. Data were collected at three editions of the exhibition, held in the Brazilian cities of Canoinhas, Lages and Florianópolis, all in the state of Santa Catarina. Visitors’ testimonials and comments were organized into categories and analyzed. Statements made by scholars of the subject were corroborated, but the unpredictable also brought up unexpected points for reflection.Expected and unexpected: manifestations of public school on the contemporary artDownloads
References
ARCHER, Michael. Arte Contemporânea, uma História Concisa. São Paulo: Martins Fontes, 2001.
BOURDIEU, Pierre & DARBEL, Alain. O Amor pela Arte: os museus de arte na Europa e seu público. São Paulo: Edusp, 2003.
COCCHIARALE, Fernando. Quem tem medo de arte contemporânea? Recife: Ed.
Massangana, 2007.
CZERMACH, Sandrieli Aparecida. Natureza Morta? Viva! Trabalho de Conclusão de Curso. Canoinhas. Universidade do Contestado/UnC. 2013.
DANTO, Arthur C. Após o fim da arte: a arte contemporânea e o os limites da história. São Paulo: Odysseus, 2006.
LANDOWSKI, Eric. Passions sans nom. Paris: PUF, 2005.
MARTINS, Mirian Celeste et al. Mediação: estudos iniciais de um conceito. In: _________. (Org.). Mediação: provocações estéticas. Universidade Estadual Paulista – Instituto de Artes, Pós-Graduação. São Paulo, v. 1, nº 1, out. 2005.