Knowing a teaching unit during the training: the importance of research practice at this time

Authors

  • Allynneide Emannuelly da Silva Rodrigues Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE
  • Caroline Isabelle de Souza Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE
  • Jaqueline Maria dos Santos Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE
  • Késia Fernanda Menezes Silva Ribeiro Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE
  • Severino Marinho da Silva Neto Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE
  • Filipe Augusto Xavier Lima Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236130814312

Keywords:

Formal Education, Teaching, Stage of course

Abstract

This article aims to describe the experience built by a group of students of the undergraduate Bachelor of Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco during the course of his first training in an educational institution. To this end, we sought to situate the stage as a dynamic and participatory moment between the acting parties, where the incorporation of research practice can play a key role in bringing the training of students in reality they will develop their professional activities. Fieldwork was conducted at the Instituto de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, no Campus de Vitória de Santo Antão. The analysis and interpretation of data collected, could be perceived divergence of thought and particular vision one has about the institution, expectations, labor market and possible opportunities within the activities. The visits were important to the institution that was observed and analyzed the physical structure of the site and what is available to students in their daily lives, allowing an understanding of the institution through different angles.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Allynneide Emannuelly da Silva Rodrigues, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE)

Caroline Isabelle de Souza, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE)

Jaqueline Maria dos Santos, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE)

Késia Fernanda Menezes Silva Ribeiro, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE)

Severino Marinho da Silva Neto, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE)

Filipe Augusto Xavier Lima, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, PE

Professor substituto do Curso de Licenciatura em Ciências Agrícolas da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE)

References

ANDRADE, R. C. R.; RESENDE, M.R. Educação em Perspectiva. Viçosa, v. 1, n. 2, p. 230-252, jul./dez. 2010.

MIRANDA, M. I. Ensino e pesquisa: O estágio como espaço de articulação. In: SILVA, L.C.; MIRANDA, M. I. (Orgs). Estágio supervisionado e prática de ensino: desafios e possibilidades. Araraquara, SP: Junqueira e Marin: Belo Horizonte, MG: FAPEMIG, 2008.

PIMENTA, S. G.; LIMA, M. S. L. Estágio e docência: diferentes concepções. Revista Poíesis. v. 3, n.3, 2005/2006.

Published

2014-09-01

How to Cite

Rodrigues, A. E. da S., Souza, C. I. de, Santos, J. M. dos, Ribeiro, K. F. M. S., Silva Neto, S. M. da, & Lima, F. A. X. (2014). Knowing a teaching unit during the training: the importance of research practice at this time. Monografias Ambientais, 13(4), 3632–3638. https://doi.org/10.5902/2236130814312

Most read articles by the same author(s)