Environmental education in Municipal Schools of Manaus: a case study from the perception of students

Authors

  • Patrícia Auxiliadora Ribeiro de França Universidade Federal do Amazonas, Manaus, AM
  • Maria da Glória Vitório Guimarães Universidade Federal do Amazonas, Manaus, AM

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236130812020

Keywords:

Environmental Education School, Perception of students, Municipal Schools of Manaus

Abstract

This work was the starting point to find answers to the following problematic: the extent to which public schools have contributed to promote environmental education? Due to such a question, the work aimed to verify if the actions and projects in environmental education in schools municipal bring significant results that translate into personal practices in day to day life of its students. Therefore, we conducted a case study with a descriptive empirical research, especially in the form of field work. The main results were concerned with the approaches of major authors of the literature on the subject. It can be concluded that the environmental education and promote behavioral changes in students arouse some interest to find solutions to environmental problems, however, beyond the recognition of value and interest of the participants have on environmental issues, it is necessary that schools seek to advance and develop new actions.

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Author Biographies

Patrícia Auxiliadora Ribeiro de França, Universidade Federal do Amazonas, Manaus, AM

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM (2010/2) e Pós-Graduação em MBA Executivo: Gestão de Organizações - Operações e Serviços pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM (2013).

Maria da Glória Vitório Guimarães, Universidade Federal do Amazonas, Manaus, AM

Possui Graduação em Administração de Empresas Privadas e Públicas pela Universidade Federal do Amazonas (1991); Doutorado em Psicologia/Desenvolvimento Humano pela USP (2009); Mestre em Engenharia de Produção pela UFAM (2001); Pós-Graduada em Gestão de Recursos Humanos pela FGV/ISAE (1993); Pós-Graduada em Produção de Material Didático em Educação à Distância pela UFAM (2008).

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Published

2014-03-14

How to Cite

França, P. A. R. de, & Guimarães, M. da G. V. (2014). Environmental education in Municipal Schools of Manaus: a case study from the perception of students. Monografias Ambientais, 13(2), 3128–3138. https://doi.org/10.5902/2236130812020

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