Modernization of public management, educational reform and evaluation in Rio Grande do Norte

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133867316

Keywords:

Administrative modernization, education reform, evaluation of basic education

Abstract

This study aims to unveil structural aspects of the educational reform advocated by the state of Rio Grande do Norte in the context of the RN Sustentável Project, situating the implementation of the Integrated System of Institutional Monitoring and Evaluation of the State Department of Education of Rio Grande do Norte. The analysis was developed from a documental research undertaken in official sites of the State Executive and in the site of the evaluation system. The ongoing educational reform in the state integrates a project of modernization of public management, providing for a series of measures of managerialist bias for the education, as is the case of the system of external evaluation aimed at the state network of basic education.

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Author Biographies

Antônia Bruna da Silva, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)

Doutora em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Ceará (UFC). Pesquisadora vinculada ao Grupo de Estudos e Pesquisas em Estado, Educação e Sociedade (GEPEES). Coordenadora do Observatório do SIMAIS. Atualmente é Professora Adjunta da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), vice-líder do Núcleo de Estudos em Educação (NEEd) e coordenadora da Comissão Setorial de Avaliação Institucional, do curso de Pedagogia do Campus Avançado de Pau dos Ferros (CAPF). 

Girlene Pereira da Silva, Prefeitura Municipal de Pereiro-CE

Graduada no curso de Licenciatura em Pedagogia pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte. Professora da rede pública municipal de Pereiro/CE.

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Published

2021-11-03

How to Cite

Silva, A. B. da, & Silva, G. P. da. (2021). Modernization of public management, educational reform and evaluation in Rio Grande do Norte. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 10(19), e67316, p. 1–17. https://doi.org/10.5902/2318133867316