Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133864912

Keywords:

state education plan, monitoring and evaluation, national education plan.

Abstract

This article aimed to analyze the actions taken to carry out the monitoring and evaluation process of the current State Education Plan of Mato Grosso do Sul. Anchored in a qualitative approach, we used bibliographical and documentary research. The results show that, even in the face of weaknesses and challenges, the trajectory of the actions carried out for the monitoring and evaluation of the PEE/MS (2014-2024) is significant, starting with the provision in its legal text of the indication of the responsible bodies, as well as the work to be carried out by a commission appointed by the head of the Executive Branch, its declared frequency and the manipulation of the elements of the systematization of actions in a collective, collaborative and systemic manner.

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Author Biographies

Angela Hess Gumieiro, Universidade Estadual Paulista – UNESP, Brasil.

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP – Campus de Presidente Prudente – SP. 

 

Silvio Cesar Nunes Militão, Professor Doutor da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP – Campus de Presidente Prudente – SP, Programa de Pós-Graduação em Educação.

Professor Doutor da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP – Campus de Presidente Prudente – SP, Brasi. Programa de Pós-Graduação em Educação. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais e Práticas Educativas (GEPPOPE).

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Published

2021-05-26

How to Cite

Gumieiro, A. H., & Militão, S. C. N. (2021). Actions to monitor and evaluate the state plan for education in Mato Grosso do Sul (2014-2024). Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 10(19), e64912, p. 1–13. https://doi.org/10.5902/2318133864912