Quota policies in the federal education institutions of Rio Grande do Sul: assessment of active and passive transparency

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133843335

Keywords:

educação pública, lei de aceso à informação, checklist.

Abstract

The study aimed to analyze the active and passive transparency of information related to quota policies on the websites of the Federal Education Institutions (IFES) of Rio Grande do Sul. To perform the collection and analysis of data on the websites on active transparency, we used the content analysis method. For the collection and analysis of passive transparency data, three questions were prepared and sent to IFES by e-sic. The results of the analysis of the active and passive transparency of information regarding quota policies indicate that the 10 IFES provide information on the policies for the admission, enrollment, and permanence of students in these institutions in a clear and accessible way, seeking to meet the requirements imposed by the Access to Information Act (AIC).

Key-words: public education; information access law; checklist.

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Author Biographies

Itiane Vanessa Adamski, Universidade Federal da Fronteira Sul, Campus Cerro Largo

Itiane Vanessa Adamski é graduada em Administração pela Universidade Federal da Fronteira Sul, Campus Cerro Largo.

Monize Sâmara Visentini, Universidade Federal da Fronteira Sul, Cerro Largo, Rio Grande do Sul

Monize Sâmara Visentini é Doutora em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul e Professora Adjunta Universidade Federal da Fronteira Sul, Campus Cerro Largo. Orcid: https://orcid.org/0000-0001-6233-6106. Endereço: Av. Jacob Reinaldo Haupenthal, 1580 - Bairro São Pedro, Cerro Largo - RS, 97900-000. E-mail: monize.visentini@uffs.edu.br.

Darlan Nei Writzl, Universidade Federal da Fronteira Sul, Cerro Largo, Rio Grande do Sul

Darlan Nei Writzl é graduando em Administração pela Universidade Federal da Fronteira Sul, Campus Cerro Largo

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Published

2021-01-08

How to Cite

Adamski, I. V., Visentini, M. S., & Writzl, D. N. (2021). Quota policies in the federal education institutions of Rio Grande do Sul: assessment of active and passive transparency. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 9(18), 1–17. https://doi.org/10.5902/2318133843335