School management and production discursive student inclusive

Authors

  • Denise Ferreira da Rosa Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul
  • Eliana da Costa Pereira de Menezes

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133824714

Abstract

This paper reports an investigation that aimed to know discourses produced by managers of regular schools, in an attempt to problematize their effects on the production of included students. As analysis material, interviews with three managers of two schools in São Pedro do Sul/RS were performed, and the concept of discourse was used as a tool for analysis. Our attention was focused on the term management and its implications for both the perspective of inclusive education and the discursive production about the abnormal student. From the analysis, it is possible to say that the discourses of the managers of the schools under consideration have produced the students of school inclusion as abnormal students.

Key-words: school management, discourse, school inclusion.  

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Author Biographies

Denise Ferreira da Rosa, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul

Denise Ferreira da Rosa. Autora do Trabalho. Licenciada em Educação Especial pela Universidade Federal de Santa Maria. É professora de Educação Especial no munícipio de São Pedro do Sul, acadêmica do Curso de Mestrado em Educação –Linha de Pesquisa Educação Especial na Universidade Federal de Santa Maria.

Endereço:Rua Padre João Bosco Penido Burnier, 711 Ap. 303, Camobi-Santa Maria- RS CEP:97105-190

E-mail: denisef.darosa@gmail.com

Eliana da Costa Pereira de Menezes


Eliana da Costa Pereira de Menezes. Orientadora do Trabalho. . Licenciada em Educação Especial pela Universidade Federal de Santa Maria. Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria. Doutora em Educação pela Universidade do Vale dos Sinos. Professora Adjunta do Departamento de Educação Especial da Universidade Federal de Santa Maria.

Endereço: Universidade Federal de Santa Maria

Departamento de Educação Especial - Centro de Educação, Prédio 16.

Av. Roraima, 1000 - Camobi, Santa Maria - RS, 97105-900

E-mail: eliana_cpm@yahoo.com.br

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Published

2016-12-15

How to Cite

Rosa, D. F. da, & Menezes, E. da C. P. de. (2016). School management and production discursive student inclusive. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 6(11), 85–100. https://doi.org/10.5902/2318133824714

Issue

Section

Artigos