School bullying: a restorative justice as face of form and prevent violence

Authors

  • Cristiane Penning Pauli de Menezes UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA - UFSM
  • Daiane Stradiotto Granzzotto UNIVERSIDADE DE BUENOS AIRES

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133816523

Abstract

The interdisciplinary Law and Education permeates this item to connect the bullying theme, with the concept of Restorative Justice, as analyzed as a tool that can prevent conflicts involving bullying within schools. Thus, this research paper aims to weave Restorative Justice to bullying conflicts, which currently gets new look, considering that the attacks when they are not treated seriously in the school environment just bring reflexes are striking in interpersonal relationships among students. As much as the debates on the subject have advanced, new research on the subject are essential to seek alternative means of resolution and prevention of conflicts, to prepare professionals in the school community.

Key-words: bullying, restorative justice, school conflicts.

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Author Biographies

Cristiane Penning Pauli de Menezes, UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA - UFSM

Mestranda no Programa de Pós-graduação em Direito da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, com ênfase em Direitos Emergentes na Sociedade Global, linha de Pesquisa Direitos da Sociobiodiversidade e Sustentabilidade (Em andamento). Especialista (2012) em Temas Emergentes do Direito Empresarial pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA. Graduada (2014) no Programa Especial de Graduação de Formação de Professores para a Educação Profissional da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM. Graduada (2010) em Direito pela Faculdade de Direito de Santa Maria - FADISMA. Membro Integrante do Grupo de Pesquisa em Propriedade Intelectual na Contemporaneidade, registrado no Diretório de Grupos do CNPq e certificado pela UFSM. Advogada. Sócia do escritório Barth, Pauli & Tondo Advogados Associados.

Daiane Stradiotto Granzzotto, UNIVERSIDADE DE BUENOS AIRES

Graduada em Direito ela Faculdade de Direito de Santa Maria – FADISMA (2010). Especialista em Direito Ambiental e Urbanístico pela Universidade Anhanguera – rede LFG (2011).  Graduada pelo Programa de formação para professores pela Universidade Federal de Santa Maria – UFSM. Doutoranda em Direito na Universidade de Buenos Aires.

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Published

2015-04-10

How to Cite

Menezes, C. P. P. de, & Granzzotto, D. S. (2015). School bullying: a restorative justice as face of form and prevent violence. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 4(8), 51–57. https://doi.org/10.5902/2318133816523

Issue

Section

Artigos