Childood education in the unfolding of the process of inclusion: perspectives of teachers and management team

Authors

  • Luana Cardoso da Silva UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA
  • Graziela Escandiel de Lima UFSM

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176217113824

Abstract

We proposed to demonstrate and discuss how is the process of inclusion in early childhood education in a school in the city of Santa Maria, highlighting the look of the staff of the school regarding this process. To this end, were developed two types of questionnaires, one facing the teaching staff of the institution and the other to the management team. At the beginning of the work there is a resumption of the process of inclusion and the universe of Early Childhood Education. The examination of data from the questionnaires brings the necessity of reflection and of paramount importance beyond, assessing our daily practice and attitudes within the classroom.

Key-words: inclusion, early childhood education, public policies.

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Author Biographies

Luana Cardoso da Silva, UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA

Formada em Pedagogia Licenciatura Plena (UFSM) no ano de 2009. Especilista em Gestão Educacional (UFSM), no ano de 2013. Atualmente, pedagoga na APAE Floriano Peixoto Pinto, na cidade de São Sepé.

Graziela Escandiel de Lima, UFSM

Graziela Escandiel de Lima é professora na Universidade Federal de Santa Maria. Tem doutorado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul e atua, principalmente, com os seguintes temas: infância, educação infantil, trabalho pedagógico, docência e estágios.

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Published

2014-06-29

How to Cite

Silva, L. C. da, & Lima, G. E. de. (2014). Childood education in the unfolding of the process of inclusion: perspectives of teachers and management team. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 3(6), 83–98. https://doi.org/10.5902/2176217113824

Issue

Section

Artigos