Analysis of the Happy Child Program from the perspectives of its agents in Rio Grande do Sul

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2526629270006

Keywords:

Happy Child Program, Agents, Protocol 5C Brynard

Abstract

This research aims to analyze the operational knowledge and profile of the agents of the Happy Child Program, as well as the quality of the structural elements of the program and the Interaction between the actors. For this, a qualitative study was carried out through online semi-structured interviews due to the COVID-19 pandemic, with agents (supervisors and social workers) from the municipalities of Dom Pedrito and Tenente Portela in Rio Grande do Sul. Brynard's 5C Protocol was employed for data evaluation. The main results show that all agents are married and female, as for the quality of the Program's structure, they state that the necessary materials are offered, but it needs a new computer and an individualized room for the consultations. The agents' interaction with the beneficiary family, service colleagues and social assistance network is very good, they would improve the availability of time with the families for greater approximation and dedication. Despite the universe of analysis being limited, approaching a case study of two municipalities, the study brings important contributions to the evaluation of a policy that is still little studied.

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Author Biographies

Lediane Ferreira Mesquita, Federal University of Santa Maria

He has a Master's degree in Public Administration from the Federal University of Santa Maria-UFSM (2022), a degree in Administration from the Federal University of Santa Catarina (2016) and the Special Graduation Program for Teacher Training for Professional Education - PEG from the Federal University of Santa Maria (2019), Specialization in Public Management from the Federal University of Santa Maria (2018), Specialization in Latu Sensu Libras: Practices and Translation / Interpreter from the Universidade do Oeste Paulista (2018), Technical Course in Industrial Automation from the Colégio Técnico Industrial de Santa Maria (2018) and Technical Course in IT at CS Escola Técnica de Informática (2006).

Luciana Flores Battistella, Federal University of Santa Maria

Professora Titular na Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), em exercício no Centro de Ciências Sociais e Humanas. Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (1990), mestrado em Comunicação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1999) e doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2006). Tem experiência na área de Administração com ênfase em Marketing, atuando principalmente nos temas de Marketing de Serviços em Organizações Públicas e Políticas Públicas de Bem-Estar. É professora permanente no Programa de Pós-Graduação em Administração Pública (PPGAP) e no Programa de Pós-Graduação em Gestão Pública de Organizações Públicas (PPGOP), modalidades acadêmico e profissional, respectivamente. Atualmente, é Bolsista Pesquisa em Finanças Públicas - PFP, EDITAL FAPERGS 05/2022, Programa de Apoio a Pesquisa Aplicada em Finanças Públicas, Estrutura Produtiva, Análise Econômica e Políticas Públicas do Estado do Rio Grande do Sul.

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Published

2023-12-12

How to Cite

Mesquita, L. F., & Battistella, L. F. (2023). Analysis of the Happy Child Program from the perspectives of its agents in Rio Grande do Sul. Práticas De Administração Pública, 6(2), 130–151. https://doi.org/10.5902/2526629270006