Marketing in Brazilian Fitness Centers: the lack of academic approach

Authors

  • Flávia da Cunha Bastos Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo
  • Cleiton Castro Universidade de São Paulo
  • Cacilda Mendes dos Santos Amaral Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546421480

Keywords:

Marketing, Management, Fitness Centers, Academic production

Abstract

Fitness Centers are responsible for the growth of the Sports Industry in Brazil. There is no systematized knowledge about the academic production in terms of Marketing and Academies in the country. Thus, the objective this study was to perform a systematic review of national literature in search of electronic databases. For this, five studies were identified in different areas of knowledge, with a predominance of the Product / Consumer themes. The methodological techniques are differentiated and recognized as research methods in Sport Management. Considering the research carried out, possibilities of applications are evidenced and there are no recommendations for future research in these studies. Further surveys are suggested from other sources and as it is suggested replication of this study in the future.

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Author Biographies

Flávia da Cunha Bastos, Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo

Livre-Docente do Departamento de Esporte da EEFEUSP. Lider do GEPAE Grupo de Estudos e Pesquisa em Gestão do Esporte

Cleiton Castro, Universidade de São Paulo

GEPAE Grupo de Estudos e Pesquisa em Gestão do Esporte CNPq - Departamento de Esporte, Escola de Educação Física e Esporte

Cacilda Mendes dos Santos Amaral, Universidade de São Paulo

Doutora em Ciências, Docente na Universidade do Estado de Minas Gerais, lider do GEPAE Grupo de Estudos e Pesquisa em Gestão do Esporte CNPq - Departamento de Esporte, Escola de Educação Física e Esporte

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Published

2020-09-22

How to Cite

Bastos, F. da C., Castro, C., & Amaral, C. M. dos S. (2020). Marketing in Brazilian Fitness Centers: the lack of academic approach. Kinesis, 38. https://doi.org/10.5902/2316546421480

Issue

Section

Original articles