Read, boys! An analysis of the materialities of the bookand the content of the best-sellers for male children and pre-adolescents, between 8 and 12 years old

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2763938X63762

Keywords:

Publishing, Children's and Youth Literature, Reading, Reader, Best-seller

Abstract

This  paper  investigates,  from  the  materiality  and  the  content  of  the  books  of  a  corpus  composed  of children and youth bestsellers, what are the editorial elements that potentially contribute to the editorial success of a book for boys between 8 and 12 years old. The purpose of this study is to contribute to a greater  understanding  of  the  motivations  of  these  children  and  pre-adolescents  of  the  male  sex  for reading, in order to subsidize the curatorship of foreign titles for publication in the Brazilian market and the production of national titles for this public.

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Author Biography

Marcelo Amaral Moraes, Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais, Minas Gerais, MG

Marcelo Amaral é consultor e professor nas áreas de edição, estratégia, marketing e vendas desde 1995. É bacharel em Administração, especialista em marketing, mestrado em estratégia e marketing e completou parcialmente seu doutorado na mesma área. Em 2020 ingressou no Doutorado do Programa de Pós-Graduação em Estudos de Linguagens (POSLING) do CEFET-MG  na linha IV, de pesquisas sobre Edição , Linguagem e Tecnologia. Marcelo também trabalha como editor, publisher, tradutor, preparador de textos e revisor técnico. É o editor responsável pelo selo Autêntica Business, do Grupo Editorial Autêntica.

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Published

2021-07-23

How to Cite

Moraes, M. A. (2021). Read, boys! An analysis of the materialities of the bookand the content of the best-sellers for male children and pre-adolescents, between 8 and 12 years old. Gutenberg - Revista De Produção Editorial, 1(1), 55–75. https://doi.org/10.5902/2763938X63762