Bootcamp de Algoritmos: hands-on de programac¸ao
DOI:
https://doi.org/10.5902/2448190471732Keywords:
Bootcamp, Algorithms, TeachingAbstract
Bootcamps are, in general, an intensive study of certain content, with the aim of absorbing it, this approach having great appeal for its optimization of study time. This article aims to describe the “Algorithm Bootcamp” extension project conducted by the PET X group. This project aimed to improve the teaching of second-year Computer Science students, who had difficulties in absorbing Algorithm content during the period of remote classes, caused by the COVID-19 pandemic. The project obtained positive feedback, evidenced by indicators from forms and questionnaires applied for evaluation and diagnostic purposes.
Downloads
References
Handur, V., Kalwad, P. D., Patil, M. S., Garagad, V. G., Yeligar, N., Pattar, P., Mehta, D., Baligar, P., and Joshi, G. H. (2016). Integrating Class and Laboratory with Hands-On Programming: Its Benefits and Challenges. In 2016 IEEE 4th International Conference on MOOCs, Innovation and Technology in Education (MITE), pages 163–168, Madurai, India. IEEE.
Radin, M. M. T., Leston, S. S., and da Cunha, M. S. (2017). Limites da ead para a materialização do direito à educação: um estudo sobre a evasão. Práxis Educacional, 13(24):55–75.
Régnier, J.-C. (2002). A auto-avaliação na prática pedagógica. Revista diálogo educacional, 3(6):53–68.
SILVA, A. V. V., SANTOS, H. d. R., and PAULA, L. H. (2020). Os desafios enfrentados no processo de ensino e aprendizagem em tempos de pandemia nos cursos de graduação. In Congresso Nacional de Educação, volume 4.
Vieira, I. M. A. (2013). A autoavaliação como instrumento de regulação da aprendizagem. PhD thesis.
Wilson, G. (2017). Building a new mythology: The coding boot-camp phenomenon. ACM Inroads, 8(4):66–71.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista ComInG - Communications and Innovations Gazette
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da revista ComInG.
Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
A carta de direitos autorais deve ser enviada para o e-mail coming@inf.ufsm.br
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.
ENGLISH
Manuscripts accepted and published are the property of the journal ComInG.
The originals must be accompanied by documentation of copyright transfer containing the signature of the authors.
You may not submit full or partial manuscript to another journal. The responsibility of the article's content is exclusive of the authors.
You may not translating into another language without the written permission of the Editor after consultation with the Editorial Board.