Geogebra Course for Training Teachers of the Public Education
DOI:
https://doi.org/10.5902/2448190462029Keywords:
Geogebra, Matemática, Aulas RemotasAbstract
Due to social distance, a measure taken to prevent the Covid-19 pandemic from advancing, public and private schools went through a period of adaptation to maintain education through a hybrid system or just remote classes. With this in mind, the Geogebra course for teachers was created, with the aim of instructing and encouraging teachers of mathematics to make their classes more interactive and attractive to their students with the use of Geogebra. The first class was created in late September and had 76 students. Among all, 27 students managed to complete the course successfully, guaranteeing a certification.
Downloads
References
Bortolossi, H. J. (2016). O uso do software gratuito Geogebra no ensino e na aprendizagem de estatística e probabilidade. VIDYA, 32(2):429–440.
Brandt, S. T. J. and Montorfano, C. (2008). O software geogebra como alternativa no ensino da geometria em um minicurso para professores. http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/pde/arquivos/329-4.pdf. Ultimo acesso em 22 de Outubro de 2020.
Fantinel, G. A. and et al. (2020). Curso de google classroom para professores. https:
//portal.ufsm.br/jai/trabalho/anais.html. Ultimo acesso em 22 de Outubro de 2020.
Freire, R., Cunha, A. R., and Maximiano, R. P. (2013). Matematica, lúdico e geogebra: integração a favor de ensinamentos e aprendizagens diversas. In VI Congresso
Internacional de Ensino de Matemática, Canoas, Brasil.
G1 (2020). Aulas das redes pública e privada retornam a partir de 1º de junho com ensino a distância no rs. https://g1.globo.com/rs/rio-grande-do-ul/noticia/2020/05/27/
aulas-das-redes-publica-e-privada-retornam-a-partir-de-1o-de-junho-com-ensino-a-distancia-no-rs.ghtml. Ultimo acesso em 22 de Outubro de 2020.
Halberstadt, F. F. (2016). Possibilidades de uso do geogebra no ensino e aprendizagem da geometria: algumas reflexões. Educ.Tecnol., 21(3):32–44.
Masola, W. J. and Allevato, N. S. G. (2019). Dificuldades de aprendizagem matematica: algumas reflexões. Educação Matemática Debate, 3(7):52–67.
Mathias, C. V., Silva, H. A. D., and Leivas, J. C. P. (2019). Provas sem palavras, visualização, animação e GeoGebra. Revista do Instituto Geogebra Internacional de
São Paulo, 8(2):62–77.
Preiner, J. (2008). Introducing dynamic mathematics software to mathematics teachers: the case of geogebra. In Dissertation in Mathematics Education, Salzburg, Áustria.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da revista ComInG.
Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
A carta de direitos autorais deve ser enviada para o e-mail coming@inf.ufsm.br
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.
ENGLISH
Manuscripts accepted and published are the property of the journal ComInG.
The originals must be accompanied by documentation of copyright transfer containing the signature of the authors.
You may not submit full or partial manuscript to another journal. The responsibility of the article's content is exclusive of the authors.
You may not translating into another language without the written permission of the Editor after consultation with the Editorial Board.