Geogebra Course for Training Teachers of the Public Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2448190462029

Keywords:

Geogebra, Matemática, Aulas Remotas

Abstract

Due to social distance, a measure taken to prevent the Covid-19 pandemic from advancing, public and private schools went through a period of adaptation to maintain education through a hybrid system or just remote classes. With this in mind, the Geogebra course for teachers was created, with the aim of instructing and encouraging teachers of mathematics to make their classes more interactive and attractive to their students with the use of Geogebra. The first class was created in late September and had 76 students. Among all, 27 students managed to complete the course successfully, guaranteeing a certification.

Downloads

References

Bortolossi, H. J. (2016). O uso do software gratuito Geogebra no ensino e na aprendizagem de estatística e probabilidade. VIDYA, 32(2):429–440.

Brandt, S. T. J. and Montorfano, C. (2008). O software geogebra como alternativa no ensino da geometria em um minicurso para professores. http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/pde/arquivos/329-4.pdf. Ultimo acesso em 22 de Outubro de 2020.

Fantinel, G. A. and et al. (2020). Curso de google classroom para professores. https:

//portal.ufsm.br/jai/trabalho/anais.html. Ultimo acesso em 22 de Outubro de 2020.

Freire, R., Cunha, A. R., and Maximiano, R. P. (2013). Matematica, lúdico e geogebra: integração a favor de ensinamentos e aprendizagens diversas. In VI Congresso

Internacional de Ensino de Matemática, Canoas, Brasil.

G1 (2020). Aulas das redes pública e privada retornam a partir de 1º de junho com ensino a distância no rs. https://g1.globo.com/rs/rio-grande-do-ul/noticia/2020/05/27/

aulas-das-redes-publica-e-privada-retornam-a-partir-de-1o-de-junho-com-ensino-a-distancia-no-rs.ghtml. Ultimo acesso em 22 de Outubro de 2020.

Halberstadt, F. F. (2016). Possibilidades de uso do geogebra no ensino e aprendizagem da geometria: algumas reflexões. Educ.Tecnol., 21(3):32–44.

Masola, W. J. and Allevato, N. S. G. (2019). Dificuldades de aprendizagem matematica: algumas reflexões. Educação Matemática Debate, 3(7):52–67.

Mathias, C. V., Silva, H. A. D., and Leivas, J. C. P. (2019). Provas sem palavras, visualização, animação e GeoGebra. Revista do Instituto Geogebra Internacional de

São Paulo, 8(2):62–77.

Preiner, J. (2008). Introducing dynamic mathematics software to mathematics teachers: the case of geogebra. In Dissertation in Mathematics Education, Salzburg, Áustria.

Published

2021-01-27

How to Cite

Pereira, F. V., & Librelotto, G. R. (2021). Geogebra Course for Training Teachers of the Public Education. Revista ComInG - Communications and Innovations Gazette, 5(1), 56–65. https://doi.org/10.5902/2448190462029

Most read articles by the same author(s)